woensdag 1 december 2010

Gevoelstemperatuur

Als scooterist moet je natuurlijk behoorlijk winterhard zijn. En dat kost even tijd. En toen ze het gisteren over gevoelstemperatuur hadden moest ik eigenlijk een beetje gniffelen.Mijn letterlijke gedachten waren : "Wat een onzin!" Maar daar ben ik vandaag wel een beetje op terug gekomen. Brrrr, ik heb het zo koud gehad.

Maar toch. Wat is dat nou, die gevoelstemperatuur?!?!?! Het voelt als 17 graden onder nul.... Dat was het in Noorwegen toen ik daar op wintervakantie was ook, die dag met dat zonnetje. Maar dat voelde toch echt een stuk beter dan vandaag. En hoe zit het met die gevoelstemperatuur, als je van (bejaarden)warm huis, de kou in gaat, weer een (bejaarden)warm huis in, om vervolgens nogmaals op die scoot te stappen. En dan heb ik alleen mijn eerste twee klanten benoemd uiteraard. Ik heb vandaag zo'n 15 mensen geholpen, nog even naar de apotheek geweest, en uiteraard ook nog even op kantoor.

Het scheelt zeker een stuk waar de scoot staat. Staattie op een windhoek, of lekker in de luwte? Maar een klein stukje zonder handschoenen is op dagen zoals vandaag een no-no!

Waar het verder ook goed voor is, in iedergeval voor een gezellig praatje. Want in elke lift, en bij ieder klantenbezoek was de kou hét onderwerp van gesprek

En wat mij betreft? Geef mij maar een windstille -10 met een zonnetje. Alleen worden lieverkoekjes vrees ik gebakken, zoals mijn moeder mij vroeger altijd voorheild......

Tip van de dag: Bescherm je extremiteiten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten