donderdag 16 december 2010

Alles tegelijk

Soms komt het net zo uit dat slles wat je wilt en moet doen op één dag tegelijk plaats vindt. Gewoon omdat het anders niet kan. Zo had ik laatst met groupon kaarten voor bodyworld gescoord. Omdat het een nogal prijzige tentoonstelling is, waar ik toch wel erg graag naar toe wilde heb ik toen deze als aanbieding bij groupon voorbij kwam gelijk aangegrepen. Maar er zat een tijdslimiet op, en aangezien dochters superdrukke agenda niet zo heel veel gaatjes heeft was het vandaag geworden.

Maar ik had ook de laatste yogales van het jaar, en die is ook altijd net even bijzonderder dan anders, dus die wilde ik uiteraard ook absoluut niet missen. En verder was er ook nog een verplichte vergadering( vervolg teambuilding) tussen geplakt.

En om een drukke dag dan nog even af te maken, had ik besloten ook de groupon van het Turkse restaurant maar gelijk te gebruiken. Niet koken vind ik altijd heerlijk, dus dat is een uitkomst zou je denken.

Maar ja, waar ik dan nog steeds geen rekening mee houdt, is dat ik ( en dochter doet daar lustig aan mee) me nooit schijn te kunnen houden aan tijden die ergens voor staan of gepland zijn....

De dag begon goed. Yoga was super, en liep niet uit. Maar ja, dat doe ik dan ook al bijna vijf jaar, dus die tijd weet ik inmiddels wel heel aardig in te schatten. Waar ik echter niet op gerekend had, was dat er direct toen ik van de yoga thuis kwam, een telefoontje op me lag te wachten. Dochter....Of ik *even* met 140 euries naar het stadhuis kon komen..... Weinig keus, dus mezelf snel in de kleding gehesen, regenkleding erover heen gedaan ( het stortte inmiddels flink) en op naar stadhuis.

Laat dat nou net naast de Koperwiek liggen ( winkelcentrum) en wij geen van beiden ook nog maar één kerstkadootje gekocht hebben. "Zullen we *even*???"

Oooooo, als ik zo ga beginnen dan moeten er eigenlijk al allerlei alarmbellen gaan rinkelen. Wie gaat er nou *even* het grootste winkelcentrum dat ons dorp rijk is op?!?!!?! EInd van dit verhaal. Ik heb nog steeds geen kerstkadootje ( was ff uitverkocht....) en ik moest racen om op tijd voor de vergadering te zijn.

De vergadering/vervolg teambuilding..... Zou anderhalf uur duren. Ja, ZOU. Ik was niet de laatste die binnen was zullen we maar zeggen, dus het begon om te beginnen al te laat, en zulke meetings hebben nou eenmaal de neiging om flink uit te lopen. Uiteindelijk ben ik dan na anderhalf uur toch weggegaan, wat wel betekende dat ik, omdat we een kwartier te laat begonnen waren al weer een kwartiertje later dan verwacht weg ging.

En toen moesten we dus de stad in voor Bodyworld.... Goede raad is duur. Alles super nat overal, een sneeuwdreiging van heb ik jou daar.... Maar ja, OV duurt zo twee keer zo lang, die scoot is zo makkelijk.... En bovendien regende het nog steeds, en voelde het niet koud ( ok, niet subzerokoud) , dus ons geluk maar beproefd en toch op de scoot gegaan. Dat kwartiertje wat ik op het werk te laat was weggegaan, kwamen we bij Bodyworld idd te kort. Ik had gepland om daar van vier tot half vijf  te zijn, en zo konden we dan om vijf uur ( gereserveerd) in het restaurant zijn. Half uurtje maar voor Bodyworld? Ja, dat is in principe alles wat je krijgt, en volgens collega die er al geweest was ook zat tijd.

Maar ja, daar begon ik al mee...Maar ja, waar ik dan nog steeds geen rekening mee houdt, is dat ik ( en dochter doet daar lustig aan mee) me nooit schijn te kunnen houden aan tijden die ergens voor staan of gepland zijn.... En zo waren wij dus niet een half uurtje in Bodyworld, maar bijna anderhalf uur! Gelukkig deden ze daar niet streng over, er is niemand komen zeggen dat we nu toch echt op moesten hoepelen, maar ja, die vijf uur kwam rap naderbij, en vervloog net zo rap. tas had ik ingeleverd, dus ik kon het restaurant ook pas bellen toen we de voorstelling verlaten hadden. En dat was dus kwart voor zes!

Gelukkig maakten ze er in het restaurant geen probleem van. Maar ja, het heksengeluk is niet helemaal onuitputtelijk, want toen we buiten kwamen sneeuwde het inmiddels toch flink. Gelukkig wel nat, maar toch, het sneeuwde flink. En dan moesten we nog eten...Dus dat zou voor problemen kunnen zorgen.

Uiteindelijk is dat gelukkig niet het geval geweest. Het hield tijdens ons eten op met sneeuwen, en het bleef gelukkig ook niet liggen, zodat we toch, na een zalige maaltijd bij Meram toch nog veilig en vrij vlot thuis kwamen.

Alles bij  elkaar één van die dagen waar ik momenteel als een berg tegen op zie, maar waar ik uiteindelijk weer zo veel uit haal. Het was werkelijk heerlijk om weer eens uitgebreid met dochter op stap te gaan. Samen dingen te doen die ons beide interesseren. Tijdens het eten tijd voor een goed gesprek.Lekker alles bespreken waar ons door drukke agenda's geen tijd voor blijft. Als we al eens samen thuis zijn hebben we de laatste tijd geen van beide meer fut om een goed gesprek aan te gaan. We gaan ook nog wel samen naar de film, maar van sommige films is het fijn als je er nog eens lekker over na kan praten. En dat hebben dan ook gedaan, en met goed eten, leuke bediening dus een super relaxte maaltijd genoten.

Tip van de dag: Geniet van het moment......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten