maandag 20 december 2010

Geluk (opdracht één)

Een blog schrijven, betekent ook regelmatig andere blogs lezen. Dat gaat eigenlijk gewoon een beetje vanzelf. En zo heel soms ( behalve de vaste die ik altijd lees!) kom ik dan ineens een heel leuk blog tegen. Of in iedergeval een Blog met Groot Potentieel. Want ik heb best vaak BmGP's helaas al snel zien stranden. Waarom? Tja, daar kom ik dan helaas nooit achter. Is het ontbrekende interesse? Dan kan ik alleen maar zeggen ( en dat is dan puur mijn mening): In principe blog je voor jezelf. Als je (veel) lezers krijgt is dat mooi meegenomen, en als je daar dan ook nog eens regelmatig reacties van krijgt ben je helemaal een bofkont!

Zo kan ik zien dat mijn blog toch echt wel gemiddeld zo'n 120 keer per dag wordt aangeklikt ( en dan rond ik het naar beneden af   ) Of het ook echt zo vaak gelezen wordt waag ik te betwijfelen, maar ik vind het heel wat. Zelfs in de afgelopen week, waar het akelig stil bleef op mijn blog heb ik dagelijks gemiddeld die 120 hits.Op zich wel jammer dat ik zo weinig reacties krijg. Ik ben echt super benieuwd wie mijn blog lezen, en meer nog, waarom!Maar goed, het wordt wel een erge lange inleiding naar waar ik eigenlijk over wil bloggen.

Een nieuw BmGP

Pluk (de dag )  Een blogger die de iedereen graag wil laten zien hoe leuk de wereld is. Zo in mijn straatje! En door dat blog te lezen werd ik weer eens goed herinnerd aan de reden waarom ik mijn eigen blog heb opgezet. En dat zal ik nog eens een beetje beter toelichten door Elsje haar eerste opdracht te maken:

Wat versta ik onder geluk. Ik geloof dat ik de definitie van (de emotie) Geluk van Wikipedia wel erg goed vind. En naar die definitie ( en ook mijn eigen gevoel) ben ik op het ogenblik verre van Gelukkig. Nou denk ik overigens ook dat Geluk een werkwoord is, vandaar dat ik destijds ook dit blog heb opgezet.Het feit(?) dat geluk voor ongeveer de helft erfelijk bepaald schijnt te zijn ( onderzoek) vind ik dan weer een beetje eng, maar goed, dat hoeft dan dus niet te betekenen dat je je daar zomaar bij neerlegt. Waarom ik op het ogenblik verre van Gelukkig ben, daar wil ik verder niet op in gaan, maar Pluk ( de dag) heeft me wel weer even wakker geschud.

Juist voor dit soort momenten is mijn eigen blog bedoeld. En ik ben mezelf verschrikkelijk te kort geschoten..... Dus hier komtie dan. Ik ben dan wel niet gelukkig op het ogenblik, maar er zijn zat geluksmomentjes te beleven.....:

-Tijdens deze barre weersomstandigheden een slaapplaats bij een vriend krijgen
-Iemand die de sneeuw op zijn auto tot een slapende draak heeft om-
getoverd ( slechte foto----> gelukje dat ik een camera op mijn telefoon heb, anders had ik helemaal geen foto gehad!)

-Zelfs heksen hebben met dit weer pech. Zomaar de motor verloren!!!

- Een lief cadeautje van een klant, goed onthouden van vorig jaar, candycanes voor in de ( dit jaar maar een keer overgeslagen....)kerstboom.
-De noodzaak om het huis uit te gaan en dan dus heerlijk van de zon te genieten!

-Tijdens de wandeling terug naar mijn onderkomen zo'n prachtig beeld van de maan (!) Ja het is de maan, optisch bedrog laat haar aan mij heel groot door de bomen zien, maar de camera laat zich niet bedotten, het lijkt zo meer de opkomende zon! Maar in mijn gedachten zie ik nog die prachtige volle maan daar tussen die bomen door.
-Afstandsbediening die klaar ligt met een briefje erop welk knopje te gebruiken om aan muziek te komen ( heel handig als er 6(!)liggen!)

En zo heb ik moeiteloos ineens al zes geluksmomentjes opgenoemd!

Dus bij deze: Bedankt Pluk (de dag), ik had weer even een zetje nodig. Alle kleine beetjes helpen, en al kun je soms weinig aan de omstandigheden van het al dan niet gelukkig zijn veranderen, kleine slingers zijn altijd wel te vinden.

Tip van de dag: Doe ook de opdracht van Pluk (de dag)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten