zondag 12 december 2010

Beetje kleur in m'n leven

Het was al weer een poosje geleden, en het was ook echt wel weer hard nodig.... Ik had de verf al sinds ik in Duitsland boodschapjes was doen in huis, en toen was was het eigenlijk al veel te lang geleden.

Maar ja, soms heb je er gewoon de puf niet voor om te het te doen.Je haar verven heb ik het dan over natuurlijk.Maar het grijs begon nu echt de overhand te krijgen. Mijn *eigen* kleurtje is helaas uit de handel genomen, dus de makkelijke tijd van altijd hetzelfde pakje uit het rek grijpen is helaas voorbij. En dan moet je het gewoon doen met wat je kunt vinden. Dát lijkt me wel een aardig kleurtje....

Het is wel altijd rood, eenmaal een rode, altijd een rode, bovendien moeten mensen toch ergens een waarschuwing krijgen voor mijn soms licht ontvlambare karakter, dus het blijft rood. Maar ja, ik hoef natuurlijk niet te vertellen dat het ene rood het andere niet is......

Maar goed, het pakje lag er, dus maar aan de gang gegaan. Meestal als je de twee zaken mengt wordt het ene donker kleurtje, maar dit kleurde heel anders...... Maar ja, het was het enige pakje wat ik had, dus met de moed der wanhoop er toch maar in gesmeerd. Eerst al het grijs maar...... Ik was al een flink stuk onderweg toen ik zag hoe ontzettend oranje het werd. Ja, zo oranje als van de zomer zeg maar....Zo oranje als peentjes, als echt henna oranje
Hellupppppp, er begon zich toch wel een lichte paniek te vormen. Ik wil geen oranje haar hoor. Tuurlijk, iedereen weet nou zo onderdehand wel dat ik het verf, maar ik wil toch echt niet over straat met zo'n : "Owwww kijk daar dat geverfde hoofd eens lopen-hoofd"

Tja, goede raad is duur. Zal ik het er zo snel mogelijk uitspoelen, of toch maar laten zitten, en het nog even aankijken, hopen dat het alsnog goed komt?!?!?!

Ik heb voor dat laatste gekozen. Als het niet minder oranje wordt, tja, dan was de schade nu toch al gedaan, en wie weet wat er nog gebeurt. En dat was gelukkig een goede beslissing. Langzaam maar zeker werd het donkerder, en meer rood ipv oranje. En uiteindelijk is het misschien iets donkerder geworden dan mensen van mij gewend zijn, maar is het toch wel een mooie kleur.
All's well, that ends well

En zo had ik ook ineens ontzettende zin in een frisse neus. Gelukkig was ik niet de enige en zijn we in Lage Vuursche terecht gekomen. Een super leuk dorpje op de Utrechtse heuvelrug, waar je lekker kan wandelen, en daarna één van de vele gezellige restaurants van het dorpje binnen kunt lopen, voor een lekkere pannenkoek, glühwein, of waar je maar zin in hebt.

Tip van de dag: Zie de kleur in het leven......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten