zaterdag 11 december 2010

Kerstfair

Gisteren was mijn zingende zus op de kerstfair van Ouderkerk aan den IJssel. Een klein dorpje hier aan de overkant ( vanaf mijn  durrepie gezien dan natuurlijk) van de IJssel, maar groots in het organiseren van een kerstfair. Je kon ongelimiteerd parkeren op een bedrijven terrein, en dan werd je met een huifkar ( helaas wel met tractor ervoor, geen paard!) naar de fair en weer terug gebracht voor het sympathieke bedrag van één eurie. Als je wilde kon je zelfs nog vaker op en neer, maar ja, zooo leuk was het nou ook weer niet

Ik zou er samen met dochter heen gaan, maar die had helaas door haar stage geen tijd. Gelukkig was mijn andere zus zo lief me op te bellen of ik nog ging en kon ik met haar en mijn zwager mee rijden. De tijd van het jaar, het onverwacht al zo *zware* weer en de drukte op mijn werk hebben een zware wissel op me getrokken, waardoor ook mijn weerstand het enigzins heeft laten afweten en ik buiten allerlei vervelende hormoonkwaaltjes nu ook nog met een flinke verkoudheid loop te worstelen. Dus veel energie om nog wat anders dan te werken heb ik eigenlijk niet. Ik was dus erg blij dat zus belde, anders was ik echt niet gegaan, en het was echt ontzettend leuk.

Er stonden echt super veel kraampjes, met allerlei gezellige kerstspulletjes, en uiteraard was er ook genoeg te eten en te drinken. En op zo'n killige avond een lekker glaasje glühwein er natuurlijk wel in.

Zingende zus zong de sterren van de hemel. Nou ja, het koor dan, want in een koor mag je er niemand bovenuit horen, en Jade is echt een geweldig koor! Zus staat aan de rechterkant, net naast de persoon met de witte jas aan.

 
Prachtig nummer dit natuurlijk, precies wat mensen nodig hebben in deze tijd. 
To make you feel my love......

Filmpje is weer niet de beste kwaliteit, maar het geluid is, op een piepje van de microfoon na prachtig. Het begon wat te miezeren terwijl we stonden te luisteren, maar dat gaf helemaal niets. Het geroezemoes om ons heen maakte het nog gezelliger. Het was echt kersterig. Het reuzenrad op de achtergrond met zijn gezellige lichtjes, en overal liepen mensen verkleed in Dickensstijl rond.

Uiteraard zongen ze voornamelijk kerstliedjes Dat hoort natuurlijk bij een kerstfair. Niet de meest favoriete van mijn zus vertelde ze me, maar het klonk toch echt super.

Na het zingen hebben we nog gezellig met z'n allen wat staan drinken. Glühwein, of warme chocomel met slagroom. Verder heb ik een leuk cadeautje voor mijn vader gescoord. Altijd zo moeilijk, die man wil helemaal niets meer hebben, maar hij is dol op zijn tuin, en zijn vogelhuisje. Dus met de moeilijke winter in het vooruitzicht heb ik een gigantische voederbol voor de vogeltjes voor hem gekocht.Ik weet zeker dat hij het leuk vind. Verder voor dochter nog een kerstratje gekocht. Eigenlijk een kattenspeeltje natuurlijk, en vannacht was hij idd al *geratnapped* door Aranel, die er al vanaf dat dochter hem gekregen had met een scheel oog naar had zitten kijken!

Verder rest mij dan alvast iedereen die mijn blog regelmatig leest ontzettend te bedanken voor alle aandacht en een fijn kerstfeest te wensen.
Tip van de dag: Helaas te laat voor Ouderkerk aan den IJssel, maar bezoek een kerstfair.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten