zondag 23 mei 2010

Gemiste kansen en onverwachte genoegens

Dochter en ik hebben het er al vaak over gehad. Ook een keer meedoen met de bingo. We wonen tenslotte niet voor niets in een bejaardenflat  sorry, 55+ woning. Maar goed, iedere keer als er bingo is hebben we net al andere plannen. Dus toen ik donderdag toen ik naar de yoga ging zag dat er weer bingo was, gelijk dochter maar vastgelegd om te gaan bingo-en. Er stond tussen de prijzen een prachtig Senseo apparaat, en dat had ik net nodig, die wil ik nl graag aan mijn vader geven!Maar helaas, gemiste kans, want dochter *moest* perse toch ineens naar de kapper. En aangezien dat een lang en tijdrovend proces was geen bingo! Volgend seizoen maar weer eens proberen dan. Want ik ga dus echt niet in mijn uppie zitten daar!!!
Na de kapper zijn we dan nog maar wel *even* naar de film geweest.Ghostwriter dit keer. Ik vond hetw el een goede film, maar dochter had er wat meer moeite mee. Ze kon slecht in het verhaal komen. Zo ook onze achterbuurman, die op een gegeven moment zelfs lag te snurken! Toen dochter en ik daar wat over giebelden heeft zijn vrouw/vriendin hem maar wakker gemaakt. Ook een gemiste kans? Ik laat het aan de lezer zelf over wat die gemiste kans is. De film kijken, of een lekker dutje doen ;-)
En dan de onverwachte genoegens. Voelde me gisteren wat katterig. ( lang leve de hormonen!!)Dus vriend maar een smsje gestuurd, dat ik een rotbui had en 's avonds zin om nog wat leuks toe doen, offie ook zin en tijd had.Ik had verder niks in mijn gedachten, dan misschien ergens op terrasje lekker wat drinken, filmpje, whatever.
Maar goed, na enig heen en weer gesms belde hij. Of ik een lange jurk had....Dus ik reageerde met: "Moetie echt lang zijn??" Niet de verwachte reactie. Volgens hem kon ik dan beter vragen wat hij van plan was. Nou, dat plannetje maakte mijn humeur gelijk een stuk beter. Of ik dan zin had, en het leuk zou vinden om 's avonds mee te gaan naar de Doelen. Het koninklijke Concertgebouworkest speelde daar, met  Alexander Gavrylyuk die dan het tweede pianoconcert van Prokofjev speelde. Verder werd er dan nog het Dodeneiland van Rachmaninov ( tot zo ver de bekende namen) en La poème de l'extase van Skrjabin ten gehore gebracht. Nou ben ik een liefhebber van vele soorten muziek, en de eerste 2 trokken me wel, en tja, onbekend maakt niet perse onbemind, dus mij antwoord was een volle JAAAA, leuk!

Dus gisteren mijn prachtige (bijna lange) pret a porter jurkje maar weer eens uit de motteballen gevist en naar een heus klassiek concert geweest. Het was ge-wel-dig!Alexander Gavrylyuk was grandioos. Of moet ik dan virtuoos zeggen?


En hij heeft zelfs nog een toegift gegeven. En wel de Wedding March van Mendelssohn. Onvoorstelbaar, niet te vertellen eigenlijk, je moet het eigenlijk gewoon zelf horen, en zien!



Het Dodeneiland van Rachmaninov was ook prachtig, wat een emotie zit er in die muziek. Met het laatste stuk had ik af en toe wat moeite. Daar zaten flink wat trompet/blazers stukjes, en dat is, merk ik toch wel mijn minst favoriete instrument. Zeker in de klassieke muziek vind ik het een soort van opdringerig. Nee, dan liever die andere blazers sectie, met de dwarsfluit, klarinet, saxofoon, hobo en de fagot. Prachtig, hoe na een fors stuk in de muziek de dwarsfluit zo liefelijk de *muziek terugbrengt* Ik snap zus steeds beter dat zij dwarsfluit is gaan spelen.
Na het concert nog genoten van een drankje met hapje en even nagebabbeld. Ik heb een zalige avond gehad.

Tip van de dag: Laat je af en toe verrassen :-D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten