vrijdag 24 februari 2012

Het begin is er....

Ik weet het. Er is nog geen hommel gesignaleerd, en ik heb ook nog geen vleermuizen gezien, maar het allerprilste begin van de lente lijkt zich toch te laten zien.

Want als Apeldoorn en Rotterdam elkaar in Utrecht weer op de scooter treffen is de winter toch echt op de terugtocht.

Onderweg al wat lente-signalen gezien.Om te beginnen was het gewoon heerlijk rijden, mijn handen kriebelden al weer in mijn winterhandschoenen, die dus nu meer dan voldoende zijn om mijn handen goed warm te houden. Twee weken geleden stapte ik op mijn werk ( ritje van 5 km!) nog misselijk van de pijn in mijn handen van mijn scoot, ondanks diezelfde dikke handschoenen. En nu? Zelfs een foto nemen is weer gewoon een plezier.


En 's morgens is het water nog zo mooi strak! Een perfecte spiegeling.

En de heren der schepping laten zich weer in volle pracht bewonderen....


Of het een lente-teken is weet ik niet, maar de wilgen zijn weer prachtig geknot.


Ik vond het in iedergeval opgeruimd lente-achtig staan!

Vanuit Utrecht zijn we heel anders dan de *normale* route terug gereden. Gewoon om er lekker uit te zijn. Super op ons gemak, onderweg nog even stoppen, kletsen.Kortom, genieten van elkaars gezelschap en het feit dat we weer tijd vinden om er op de scooter op uit te trekken.Dus het begin is er, een hint van zeg maar, een knipoog naar de lente.

Zo af en toe piepte zelfs het zonnetje er nog een beetje door. Maar ook als dat niet het geval was, was de lucht prachtig.


Vandaag zijn we naar Zoetermeer geweest. En eerlijk gezegd viel het me knap tegen. Maar ja, Eén scootertochtje maakt nog geen lente.....

Tip van de dag: Maak je eigen lente.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten