zaterdag 11 februari 2012

Winter!


De hormoontjes werken weer even niet mee, dus zowel de zin om te schrijven als de inspiratie ontbreken, maar geniet toch nog maar even mee van onze heerlijke ijspret gisteren.

Ook al schaatsen we geen van beiden, we kunnen er toch wel van genieten, dus een klein film en fotoverslag.


Volgens TV Rijnmond zijn er vrijdag tussen de 10.000 en 15.000 schaatsers op de Rottemerentocht afgekomen, en aan de gezellige drukte die we hebben gezien zou dat zeker wel kunnen kloppen. De foto's waren ietsje minder mooi dan een paar jaar terug, maar de ijspret niet minder ( winter 2009)




Richting de snelweg.....


En weer terug....

Zoals ook al in het filmpje te zien is.

Wat maken ze tegenwoordig toch prachtige schaatsen. Da's heel andere koek dan in mijn tijd ( zei opoe )Even van dichtbij bekeken, en honderduit gevraagd.



Gelukkig waren deze heren ( dames?) ook aanwezig.Altijd makkelijk als er geschaatst wordt!


En dat iedereen het prima naar zijn zin heeft 
is zelfs op het ijs te *lezen*

Maar hoe het ook kriebelde, schaatsen zit er echt niet (meer) in voor mij, dus zijn we een stukje verder gegaan.Vlak bij zit ook een aalscholver reservaat. 's Zomers absoluut niet te bereiken, maar nu er ijs is uiteraard wel.Al voelde het toch wat *vreemd*, of we iets deden wat echies niet mocht...


Ondanks dat er vlak naast geschaatst werd, wat het bijna vreemd rustig. Twee roofvogels, één hele grote , en een kleine, met prooi, hebben we gezien ( helaas buiten camera bereik) en wat andere vogeltjes.

De aalscholvers houden zich momenteel duidelijk elders op, maar de nesten hangen nog zo in de bomen als ze verlaten zijn, wit van de uitwerpselen...
En heel aparte natuur, zodat je nog meer het gevoel krijgt op een enigszins *onaardse*plek te wandelen. 

Overigens hebben slimme lieden het wel door.Gewoon een tafeltje neerzetten, en een groot bord.....
(Net achter de schaatser die de slee trekt )




En weer goed aankleden, dan kunnen we weer terug naar huis....
Ik hoor net op de achtergrond dat het toch echt voorlopig het laatste weekend gaat zijn dat er gereden kan worden op natuurijs, dus is mijn tip van de dag waarschijnlijk een inkoppertje...

Tip van de dag: Geniet van het ijs, zolang het nog kan!


2 opmerkingen:

  1. Dit verslag te lezen toch wel inspiratie heb ik zo het idee;-)

    En ik vind de foto's mooi. Lekker genoten van de ijspret. En zeker mooi vast gelegd.

    Kijkend zou ik genieten van andere die zich op de schaatsen durven te wagen, mij niet gezien.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi filmpje en foto's!! Inge en Arie hebben zondag nog één rondje gedaan, slecht ijs, veel sfeer, helaas zonder blauwe lucht ;-) Ik heb zaterdag nog heel even geschaatst, maar had ik misschien beter niet kunnen doen LOL Nou ja, het was wel leuk. Blij te lezen dat je ook nog even genoten hebt! En nu mag het warm water gaan regenen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen