vrijdag 3 februari 2012

Heerlijk!

Het was voorspeld. En deze keer kwam het ook uit. Het heeft gesneeuwd!En wat is dat toch leuk hè, sneeuw, als je nergens hoeft te zijn. Nou had ik ons eigenlijk van een sneeuwvrije winter verzekerd, want ik had een, jaha, SLEE gekocht. Niet zo'n ouderwetse, maar zo'n schattige zuurstokroze schotel. En die kwam dus vandaag prima van pas.



Er viel al in een rap tempo genoeg sneeuw om de slee meer dan te rechtvaardigen.



En uiteraard had ik snel iemand bereid gevonden om met te trekken....( en iemand om het vast te leggen!)

Nou viel het eerlijk gezegd tegen. De slee schepte meer sneeuw op dan me lief was,en bovendien ben ik stukken minder soepel dan ehhhh wat jaartjes terug. Dus dan toch maar zelf lopen, en dus ook tijd om mooie plaatjes te schieten.

Tja, en die leeftijd hè... In m'n kop word ik maar niet ouder, dus waren we ook niet wijzer en zijn we het ijs op gegaan. Ik had de woorden: "Pas je op dat je niet valt?"nog maar net uit m'n mond, of daar ging ik al! En uiteraard kwam ik dom terecht, op de slee. Ik wordt te oud voor dit soort dingen.....

Maar goed, de echte reden dat de slee mee ging, was om de boodschappen makkelijk thuis te krijgen! Iedereen vond het een geweldig idee!



En onderweg natuurlijk even wisselen, da's wel zo eerlijk, maar de boodschappen gleden naar huis zeg maar.



Bijna thuis aangekomen schoot me te binnen dat ik ook nog naar de apotheek had moeten gaan, dus toen kon ik nog even terug.Maar eerlijk gezegd? Met die sneeuw geen straf.

Zo kon ik nog wat langer door de sneeuw wandelen, en nog wat foto's nemen.

Van trieste, veel te vroeg bloeiende bloemetjes,
en arme verhongerende vogels. Nou viel dat laatste wel mee denk ik, Tot voor kort hebben ze nog heerlijk van de natuur kunnen leven, maar ja, iets krijgen is altijd makkelijker dan het zelf zoeken. Overigens vind ik zwanen echt geweldige beesten. Ze komen bedelen voor een koorstje brood, maar foeteren je ondertussen nog ongenadig uit. Heerlijk, ik mag dergelijke arrogantie wel. Maskeert de angst prima  

Grappig trouwens nog. Toen ik bijna thuis was, kwam ik iemand uit het flat met haar honden tegen. Een oudere vrouw, die dus technisch gesproken, als het echt nodig is, echt niets beters te doen heeft dan alleen maar de honden uitlaten, en verder de luxe geniet om binnen te kunnen blijven als dat zo uitkomt.En haar woorden: "Wat een RAMP he!" "Welnee,"antwoordde ik terug, "heerlijk juist, beetje sneeuw! Even dacht ik nog"Ik heb vast iets ergs gemist op het nieuws terwijl ik boodschappen doen was", maar nee, ze bedoelde echt de sneeuw. Als je niet op tijd op je werk moet zijn, of in het ziekenhuis, omdat je aan de dialyse moet ofzo, wat voor ramperigs is er dan gebeurt.

NIKS, alleen maar lekker beetje sneeuw 

Tip van de dag: Geniet zolang het kan!

3 opmerkingen:

  1. Hahaha geweldig lekker spelen in de sneeuw. Wel handig hoor zo een tasdrager/sleper.

    Prachtig die zwaan en maar mopperen. Met die boom komt het helemaal goed en straks zijn er weer nieuwe knoppen waar bloemen uit komen. Apart is het wel zo met dat sneeuw erop.

    Voor oudere mensen is dit best een 'ramp' kan ik mij zo voorstellen. Ze moet tenslotte toch haar hondje erin uitlaten en misschien een boodschapje halen.

    Verse sneeuw is altijd leuk, maar bevroren harde sneeuw wat minder voor sommige.

    Ik heb er gisteren ook wel van genoten, lekker door de sneeuw lopen.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent nooit te oud om te genieten van sneeuw en ijs. Als ik jou was zocht ik een heuveltje om met de slee vanaf te glijden. Heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier in Beuningen ligt er een pak sneeuw. Het ziet er best gezellig uit. En gisteren had ik geen problemen gehad om thuis te komen.


    Groetjes
    Nico

    BeantwoordenVerwijderen