zaterdag 4 februari 2012

Eén blik...

...naar buiten was vandaag genoeg om het zeker te weten.Een suikertaarten wereld.Perfect weer om er op uit te trekken.

Voor een stadswandeling!

Het ligt zo voor de hand om de natuur in te trekken. Natuurlijk krijg je daar prachtplaatjes, maar ik had juist zin om de stad eens te bekijken met sneeuw.



Dus zijn we lekker op de metro gestapt.


Een halte vroeger dan de markt uitgestapt, bij het Oostplein.Een prachtig plaatje, het Witte Huis vervaagt een beetje door de winterkou....




Ik wilde de Maasboulevard wel eens zien in volle winterpracht!


En wat heeft winter toch een apart effect op de wereld. Zelfs in de stad worden de geluiden gedempt. Of moet ik zeggen, juist in de stad, want op de diverse ijsbanen, kan ik me zo voorstellen, is het geluid juist in volume toegenomen, van alle vrolijk schaatsende mensen. Maar ja, schaatsen kan mij niet zo bekoren, dat laat ik aan anderen over.



En overal zie je het, de banen worden geveegd, ieder stukje ijs wordt nu benut, zelfs onze vijver moet er aan geloven.




Prachtig gezicht, zo'n watertaxi op volle snelheid over de Maas.



Nog net een plekje gevonden voor een artistieke uiting!

Heerlijk een stukje langs de Maas gewandeld, en via de Oude Haven richting de markt. Ook daar genoeg mooie plaatjes te schieten. Wat denkt u van de Koningspoort?Een super oud aandoende scheepshelling, die echter nog geen dertig jaar oud is!

En nogmaals Het Witte Huis. De eerste *wolkekrabber * van Nederland. Soms ook wel gedacht de oudste van Europa, maar die titel wordt doorgaans aan De Boerentoren in Antwerpen toegekend. Waarschijnlijk omdat de 43 meter, die het Witte Huis hoog is, niet hoog genoeg zijn om als wolkenkrabber gekenmerkt te worden. Wel is het waarschijnlijk dik dertig jaar het hoogste gebouw van Europa geweest.


Van dit beeld hebben we in het zonnetje zitten genieten, toen we op het terras van the Dutch Maritiem Pub zaten.



Uiteraard onder het genot van een bak koffie en appeltaart!




Na het terrasje zijn we echt op de toeristische toer gegaan, en hebben we de showkubus van het Blaakse Bos bezichtigd.
Daar wil ik echter een apart blogje aan wijden, want dat was erg leuk, en heeft heel wat artistiek foto's opgeleverd.

Onze serveerster had trouwens gezegd dat de fontein van het Hofplein zo leuk bevroren was, dus via de markt, waar we gelijk onze wekelijkse portie mentholborsthoning gescoord hebben, op naar het Hofplein. Maar dat viel een beetje tegen, en daar heb ik niet eens meer een foto aan gewaagd. 

Bij het laatste stukje naar huis nog wel een grappig staaltje van Nederlandse verkeersregels en handhaving mogen zien.....

En vlak bij huis dan toch ook nog die ene mooie natuur foto gemaakt!


Tip van de dag: Plan ook eens iets onverwachts 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten