donderdag 2 februari 2012

Koud hè!

Vandaag eindelijk eens gedaan wat je hoort te doen als je vakantie hebt. Jaha, ik heb al de hele week vrij. Maar die had ik vooralsnog nodig om grondig bij te komen van een leuke maar vermoeiende decembermaand, en een verschrikkelijke, maar zo mogelijk nog vermoeiendere (<--- dit is vast geen Nederlands, maar jullie begrijpen me wel!) januarimaand.

In januari zijn er op het werk wat onaangename veranderingen, op ouderwets onaangename wijze doorgedrukt. Het hoe of wat zal ik jullie besparen, maar het heeft me genoeg slapeloze nachten bezorgd. En zo kwam mijn weekje vakantie dus echt geen dag te vroeg.

Vandaag dus heerlijk een stukje gewandeld. Even de kou vastleggen, al ziet het er voorlopig nog niet uit dat het any time soon weer warmer wordt. Veel sneeuw is er ( gelukkig) nog niet gevallen, en het is zalig. Zo mag het van mij nog wel anderhalve maand door winteren hoor.



Niet dansend aan een draadje, maar stil- gevallen in het ijs....





De sigaren, herinneringen.

Vroeger als er ijs lag was dat vaste prik, met de al uitvallende sigaren een gevecht......


En wat kan ijs verschillende gezichten hebben.....



De laatste vorm maakt trouwens prachtig geluid. Een inhammetje aan de IJssel, waar het ijs zacht tegen elkaar aan kruit als er een schip langs vaart.

De IJssel, sowieso een favoriete plek van me......





En wat is die lucht toch mooi hè, bijna wit net boven de horizon, tot het prachtige diepe blauw boven....









De bladloze bomen steken er zo mooi tegen af.....








En natuurlijk, moeilijk te vangen, maar ze zijn er wel....
De vogels, sommigen houden zich ver buiten beeld ( die prachtige roofvogel die ik wel zag en hoorde, maar anderen laten zich net dicht genoeg naderen om toch nog een kiekje te maken.


Het was een heerlijke wandeling, eerst richting oosten, zodat ik op de terugweg de wind in de rug had. Heerlijk, kan niet anders zeggen!

Tip van de dag: Kleed je warm en trek er lekker op uit.

1 opmerking:

  1. Heerlijk he die kou. En met dat ijs kan je zulke mooie creaties van zien. Leuk vast gelegd de kou.

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen