dinsdag 14 februari 2012

Valentijnsdag

Tja, wat zegt dat in Nederland? Voor ieder waarschijnlijk dat, wat hij of zij zelf vindt. Laat ik nou toevallig vandaag vrij zijn ( courtesy to my new workroutine  ). Dus had ik verzonnen dat we er dan maar een leuk dag van moesten maken.

In de eerste instantie had ik Vlinders aan de Vliet in gedachten, maar helaas, die opent zijn deuren ....vrijdag pas weer. Maar aangezien het droog was vandaag besloten we maar eens naar Blijdorp te gaan. Kleine eeuwigheid geleden dat ik daar was geweest, en een dierentuin is altijd leuk.

Uiteraard heb ik weer té veel foto's gemaakt, dus kijk maar of je ze allemaal wilt zien 



Who's watching who?!?!?





Wij jullie dus, lekker puh!



Witkop-buffelwever.
Glansspreeuw



Hop
Eendje ( het zijn er duidelijk geen twee!)



Lepelaar ( hoe heette dat computerspelletje ook al weer zus?Ja, je weet wel welke ik bedoel!)


De giraffen moeten in Blijdorp op een houtje bijten.


Maar gelukkig staan ze wel lekker warm.




Uren kan ik het volhouden bij dit soort diertjes...
(Stokstaartjes)


Klipdas ( totaal geen verwantschap met de das, maar wel met de zeekoe en de olifant!)


Prairiehondjes, echt té schattig voor woorden, en in Blijdorp kun je er zo bij!



En ze dus van zo dichtbij als maar mogelijk fotograferen!

Iets minder schattig, maar toch ook best wel fotogeniek (en helemaal niet bang voor het ijs) de hyena's, en de gieren.



Van al dat lopen worden we koud en een beetje hongerig,dus heel valentijn-achtig delen we een bordje friet en een cola.

Tijd voor het zwemmende gespuis. Wat is dat Oceanium van Blijdorp toch geweldig. Zeker op zo'n enigszins koude doordeweekse winterdag. Heerlijk rustig, geen gillende kinderen, en alle tijd en rust om er lekker te gaan zitten en te genieten van de dieren om je heen.




Als je de zeeleeuwen zo ziet zitten genieten, zou je denken dat er een zalig zonnetje schijnt...Wij zijn al blij dat het droog is!

Deze zat zich gewoon geweldig uit te sloven. Eerst een grotere zeeleeuw weggejaagd, en nu met een air: "Zien jullie mij allemaal wel?!?!?!"





Ergens nog een foto van dit lieve uiltje gemaakt.




En als laatste dit prachtige plaatje. Het hoeven tenslotte niet alleen dierenfoto's te zijn!Het is nog steeds winter en als ik dat mooi vast kan leggen, dan kan ik dat niet laten 

Tip van de dag: Vertroetel je geliefde een beetje 

1 opmerking:

  1. Prachtige foto's gemaakt. En niet te veel hoor leuk om ze te bekijken.

    Een heerlijke Valentijnsdag geweest voor jullie

    Lekker na genieten!

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen