dinsdag 7 februari 2012

Echt waar!

Vanmorgen toen ik om ongeveer kwart over zes door het bos ( pàààrrek, volgens Vriend!) reed en het donkerste laantje in draaide moest ik ineens boven op de rem. Niet omdat er een gladde plek was, maar echt waar, omdat er een ijsbeer voor mijn scooter sprong! Toen hij zag dat ik niet eens een bontjas droeg mocht ik gelukkig doorrijden.

Over ijsberen gesproken. Jullie kennen vast wel dat kleine ijsbeertje dat naar zijn vader ging: "Pahap?","Ja zoon", "Ben ik een ijsbeer?" Papa, altijd de geduldige ijsbeer, antwoord:"Ja zoon, je bent een ijsbeer." "en jij dan? Ben jij een ijsbeer?' "Ja ,"zegt vader weer"ik ben ook een ijsbeer." "En mama? Is mama ook een ijsbeer?" "Ja zoon, ook je moeder is een ijsbeer. "Maar zoontje laat niet af. "En opa dan? Is die ook een ijsbeer? " De geduldige toon in papa ijsbeer's stem neemt nu toch rap af."Ja, opa is ook een ijsbeer" klinkt het wat kortere antwoord. En zoon ijsbeer is nog niet klaar. "Maar oma dan, was zij wel een echte ijsbeer?" Ja, natuurlijk was oma een echte ijsbeer, kom zoon waarom stel je zulke rare vragen?!?!?" "En met een bibberig stemmetje antwoord het zoontje: "Maar ik heb het zo kouuuuuud."

Maar goed, mijn punt. Als de ijsberen bontjassen gaan stelen, dan is het echt wel serieus koud, en tjonge jonge wat had ik het koud vanmorgen zeg! Volgens mijn een collega was het op de thermometer van haar auto vanmorgen -14 en volgens de andere collega, toen zij de hond uit ging laten zelfs -17!Dus zus, gefeliciteerd, je horrorwinter is gearriveerd!

Nee, even zonder dollen. Ik vind het geweldig weer, heerlijk zo vriezen en een zonnetje. Je zou alleen in iedergeval tot een uur of negen in je bed moeten kunnen blijven liggen, want kwart over zes is het dus echt serieus koud.Het geeft echter wel prachtige zonsopgangen....


Kijk dat is dan de andere kant, als je toch vroeg op moet....

En nu hoor ik het mensen zeggen: "Stel je niet zo aan! In Finland is het wel -40 ofzo"Jaha, dat weet ik wel, maar ik ben p-dorie een Nederlandse hoor, en als er excessen moeten zijn, dan is dat zoiets als 12 ( plus wel te verstaan!) graden op één januari, en dat soort fratsen!

Neem mijn gemopper niet echt serieus mensen, echt waar, ik vind dit heerlijk. Want zolang het goed blijft vriezen valt het met de gladdigheid best mee. En dan trek ik vol liefde mijn handschoenen uit, om dit soort beelden vast te leggen. Niet helemaal de plek waar de ijsbeer me besprong, maar wel hetzelfde bos( sorry, park!



Nog één dagje doorbijten, en dan ga ik aan mijn weekend beginnen. Heerlijk alleen maar genieten van dit weer.

Misschien voor de buis, kijkend naar de elfstedentocht?

Tip van de dag: Pak je goed in!

Ok, nog een keertje mijn meest geliefde fotospot uit mijn buurtje...


Nog even doorvriezen en er kan weer naar Gouda geschaatst worden...

1 opmerking:

  1. Voor ons Randstad mensen is het Schollebos echt wel een BOS. We kunnen nou eenmaal niet allemaal riant dicht bij echte bossen wonen.

    BeantwoordenVerwijderen