donderdag 1 december 2011

Nu al?

Ja, het moest. Nu al. Ik wilde vandaag gewoon iets gaan doen, waar ik een goed gevoel van kreeg. Dus heb ik een kerstboom gehaald. Vorig jaar kon ik op de één of andere manier helemaal niet in kerststemming komen ( ondanks de bakken sneeuw die uit de lucht vielen), maar dit jaar loop ik volgens mij al een maand met kerstliedjes in mijn hoofd, en ruik ik op de vreemdste momenten ineens dennengeur.Dus die kerststemming zit wel goed.

Dus vandaag de jaarlijkse kerstboomtour gemaakt. In 2008 zag dat er zo (klik hier) uit, en hebben dochter en ik verschrikkelijk veel lol gehad. Vandaag ietsje anders, maar weer net zo ludiek als ieder jaar.

Uiteraard hadden we 's morgens weer zo lang getreuzeld eer we de deur uitgingen, dat de beloofde regen dan toch maar was gaan vallen. En ik heb zo mijn vaste rituelen. daarbij hoort bijvoorbeeld zelf de amandelen van hun velletje ontdoen voor het bakken van de Kerststolle, maar ook de Kerstboom bij van der Dussen  halen. Niet direct echt dichtbij, maar hij is goed, hij is en blijft betaalbaar ( zag net dat ik voor de boom evenveel betaald heb als in 2008!)

Maar goed, jullie zitten vast allemaal te wachten op de foto, hoe de kerstboom dit jaar weer met de scoot vanuit Nieuwerkerk in Capelle is gekomen...




Gewoon ( ?!?!?) achterop de scoot. Vastgebonden met een paar spinnen. Was erg leuk, langs het kanaal, met een flinke wind!.

Overigens kon ik dit jaar wel zien of we veel bekijks hadden. Enne..... Wat wonen er hier in de buurt toch een stelletje droogkloten zeg. De meeste mensen verblikten of verbloosden niet. Geen verbaasd gezicht, geen glimlach, helemaal niets. Alsof het helemaal normaal is dat je ene kerstboom achterop je scooter hebt staan! Alleen een clubje schooljeugd had er duidelijk veel lol in toen ze me voorbij zagen rijden.

Ach ja. we gaan steeds minder vreemd vinden, dat is wel duidelijk. En prima ook natuurlijk, want tja, als je geen auto hebt, dan moet het toch echt met de scoot!

Ow ja, de boom staat trouwens nog even op balkon geparkeerd hoor. Eerst nog even Sinterklaas.....

Tip van de dag: Lachen mag.

PS Overigens heeft loggy nu echt de geest gegeven, dus linken naar oude blogs uit loggy kan niet meer. Gelukkig had ik van alle oude blogs daar ene back up gemaakt. Ik heb een extra blog aangemaakt, Uit de oude doos genaamd, en als ik verwijs naar een oud verhaal, zal ik die daarop plaatsen.

1 opmerking:

  1. Waarom wachten als je nu al de gezelligheid wilt hebben en de lol die erbij komt kijken? Natuurlijk wel eerst Sinterklaas uit zwaaien, die goede man wordt nog eens jaloers op de Kerstman, kunnen we niet hebben natuurlijk.

    Heerlijk he die dennengeur, ook bij mij komt die zo af en toe voorbij, langs de neusgaten. En vaak nog op de gekste momenten.

    Heb met een lach het stukje gelezen en bekeken:-)

    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen