woensdag 28 december 2011

Even Apeldoorn bellen

Het behoeft denk ik weinig uitleg, dat deze kreet niet veel goed betekent.Maar vaak issie wel goed voor een hilarisch verhaal, dus hier komt mijn relaas van vandaag.

Voor mijn werk moest ik vandaag door omstandigheden de wijk flink wat op en neer rijden. Nou is dat geen probleem, want mijn scootje loopt wel, maar ja, niet op water, dus toch nog maar even snel tussendoor tanken. Nou had ik het toevallig ( ?!?!?), met de klant waar ik net was geweest, over het linke van -nog even snel-. Hij had daar, toen hij bij zijn zoon op visite was, een portie van meegekregen. Hij wilde, even snel dus, zijn stoma-zakje legen, en was daardoor vergeten hem weer dicht te doen, met alle nare gevolgen van dien. En toen constateerden we samen, dat -even snel- geen goede handelswijze was.

Maar goed, terug naar mij, ik ging dus toch ook even snel tussendoor tanken....

En ik dacht nog: "Hmmm past die tanknozzle nou helemaal niet meer in mijn tank" Maar ja, die stop ik er toch nooit in, anders slaat de pomp altijd gelijk af, omdattie zo raar gemaakt is. En ik dacht ook nog: "Wat een rare kleur heeft de benzine, net offie anders is..." En toen ik de nozzle weer ophing dacht ik: Waarom zit er zo'n raar klepje voor...." Om vervolgens van kleur te verschieten en flinke hartkloppingen te krijgen.


*******( <----censuur) Ik had DIESEL in mijn scooter gegooid ******** (<---nogmaals censuur)

NEEEEEEEE, dit is me nog nooit gebeurd. Het eerste wat me te binnen schoot was: "Niet starten,"Ow nee, mag niet liegen, eerste wat ik dacht was HEEEEEELP.

Tja, dus toen heb ik Apeldoorn maar even gebeld. Gelukkig zat die dichter in de buurt dan de tekst doet vermoeden  (voor de mensen die dit niet helemaal begrijpen, mijn Vriend komt uit Apeldoorn)Hij zit momenteel namelijk gelukkig hier. Hij was zwager aan het helpen met een karweitje, maar dat was ook dicht genoeg bij om te bellen voor hulp.

Terwijl ik op hem wachtte ben ik de diesel maar gaan afrekenen. Bij het tankstation kunnen ze er natuurlijk ook niks aan doen dat ik zo suf ben om de verkeerde brandstof te tanken.Ik kreeg wel voor de schrik een kopje koffie aangeboden, wat ik weer erg lief vond.

Gelukkig kwamen de hulptroepen, zeer goed voorbereid, al snel, en was het dieselleed al snel geleden. Scoot startte in de eerste instantie een beetje moeilijk, maar na een groot rondje Zevenkamp reedtie weer als een zonnetje.

Misschien niet wat je verwacht, maar ik heb de dag van mijn leven gehad. Tjonge, wat -even snel- voor een berg hilariteit kan zorgen, want wat ik al goed had geraden, zwager had bijna in z'n broek gejeweetwelt van het lachen. Ik ook hoor, zelfs met de waarschuwingen ( grote nozzle, rare kleur) heb ik gewoon suf de hele tank volgegoten. Wat een geluk dat het maar 5 liter is.En dat ik, toen ik besefte dat ik er diesel in gegooid had, de vertegenwoordigheid van geest had om de scooter niet meer te starten.

En dat ik zo'n schat van een Vriend heb, die ook nog eens gelukkig in de buurt was, zodat mijn hele dieselavontuur me maar een uur vertraging opgeleverd heeft.

Ik zeg het wel vaker, maar ik ben echt een gelukkige pechvogel!

Tip van de dag: -Even snel- kan heel veel tijd kosten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten