zaterdag 17 december 2011

Lekker bezig

Wat zijn mensen in het algemeen, en voor mijn gevoel , ik zo af en toe in het bijzonder lekker bezig.

Gisteren zijn we naar de stad geweest. Nog wat kerstboodschapjes doen. Super geslaagd overigens, en dat terwijl ik helemaal niets met winkelen heb, wat dat betreft ben ik dus echt geen echte vrouw. Ik haat winkelen!  Liep ik toch ineens tegen twee hartstikke leuke paarse truien aan! Op zich vond ik het prima weer voor kerstboodschappen. Zoals ik al eerder heb gezegd, juist dat druilerige regenachtige heeft voor mij juist die kerstsfeer in zich. Door de natte straten glimmen de kerstlichtjes nog extra, en het regende gisteren zodanig, dat het precies gezellig was. Niet zo hard dat je er doornat en koud van werd, maar genoeg om te verlangen naar je warme gezellige huisje en een kop chocolademelk.

En vandaag? Toen de zon best uitbundig scheen. Wat we gedaan hebben? Het berghok opgeruimd! Ik had wel eerst nog een wasje opgehangen, want zolang de zon schijnt, maak ik er nog even gebruik van.Maar ipv van er lekker op uit te trekken nemen wij zo'n uitgebreid binnenshuis karwei op ons.

Het berghok opruimen doen we hier zo'n beetje één keer per jaar. In 2009 heb ik het karwei in mijn eentje geklaard. ( zie onder deze link) en in 2010 heeft dochter het in haar uppie gedaan. Die is er overigens erg goed in, en heeft toen vrij rigoureus huis gehouden. Veel weggegooid, ik ben daar zelf meestal niet zo goed in.....

Maar ook ik word ouder, en al gaat het niet met sprongen, het is toch merkbaar, ik word wijzer. En met het weggooien gaat het ook steeds beter. Zeven vuilniszakken zijn er weg gegaan. Allemaal zooi, die in de loop van de tijd toch weer in dat hok terecht komt. Ik heb ook een stapel gemaakt van -Zonde om weg te gooien, maar wat moet ik ermee zooi-, en die heb ik beneden in de hal van het flat gezet. Was binnen no-time weg  Heerlijk, als er mensen zijn die nog wel plek hebben voor jouw ongewenste spulletjes!

Deze keer heb ik er maar geen foto reportage van gemaakt, maar één ding kan ik zeggen: "Ik heb weer een hoop ruimte over!!!"Heerlijk.

Huishouden..... Het zal nooit mijn hobby worden, maar zoals met zoveel dingen. Als je er eenmaal mee begonnen bent valt het reuze mee, en het resultaat is zooooo bevredigend!

Tip van de dag: Gewoon aanpakken (zo af en toe !)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten