maandag 16 juli 2012

Broodje zomer


Wow, zomer?!?!? Ik weet niet of zelfs ik hier nog een positieve draai aan kan geven....

Tuurlijk wel, als het buiten grijs en grauw is, moet je de kleur binnen zoeken, en dat hebben we vandaag maar eens in de keuken gedaan.

Keuken?!?! Ik, koken?? Ja, maar dan wel , ehhh, op een enigszins makkelijke manier.Kijk maar even mee:


Handige uitvinding, eigenlijk voor eieren, maar met champignons gaat het ook prima. Alleen niet wassen, maar afborstelen!
En om deze netjes klein te snijden, nee daar heb ik ook niet echt het geduld voor.Maar dat is ook zo opgelost, want er is niets fijner dan een ander een plezier doen, en dát plezier gun ik mijn vriend graag!!


Want die heeft dat geduld wel, en dan heb je binnen no-time een prachtig bord vol kleur!

Wel helemaal zelf het uitje gesnipperd, en de spek klein gesneden, Tóch nog iets zelf gedaan. Daarna de spek in de pan. Zo'n mooie nieuwe keramische pan, zodat je helemaal geen extra vet nodig hebt. Komt genoeg uit de spek.
Nee, dat is niet mijn kookboek, maar mijn e-reader. Want om de champignons lekker bruin te krijgen kost tijd, en tijd=geduld, en daar waren we al achter, dat heb ik niet. Wel grote drang ( lees enorme verslaving) om te lezen.Momenteel ben ik de hele serie van Tess Gerritsen aan het lezen, kan bijna niet stoppen!
Ok, champignonnetjes goed bruin, volgende stap.

Even omscheppen, glazig bakken en snel de volgende stap.Ook dit heeft maar even nodig. De broodjes liggen al gesneden klaar.

De volgende stap ligt denk ik voor de hand. Daarna gaat er wat strooikaas overheen, en dan eventjes onder de grill.

En voilà......
Jammie, en wat een kleur hè!

Tip van de dag: Lijkt de dag kleurloos, kijk dan nog een keer goed om je heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten