zondag 8 april 2012

Lekker tradiotioneel

Wat was het weer koud vandaag. ook zo één van de voordelen van de overgang, je natuurlijke thermostaat is helemaal naar de knoppen.De mijne in iedergeval wel. Kon ik me vroeger zelfs goed warm houden tijdens mijn werk ( warmte in, kou in, warmte in, kou in...) heb ik daar tegewoordig beduidend meer moeite mee. Zo kwam ik dus al flink koud thuis. En als ik dan om te ontspannen nog even achter de computer kruip is het helemaal mis.

Toen mijn vader, die ik voor een paasdinertje had uitgenodigd, aanbelde, was ik echt door en door koud. Gelukkig kon ik snel de keuken in. Ik had, al zeg ik het zelf, een leuk dinertje bij elkaar verzonnen. Kijk maar even mee, en bepaal zelf:

Parmaham met meloen 
~~~~~~
Wildzwijnmedallions in rode wijnsaus, 
met haricot verts/baconrolletjes en een aardappeltaartje met kaas, en een aardappeltaartje met brocoli.
~~~~~~
Flensje met slagroomijs, advocaat, chocolade saus en slagroom ~

Tijdens het maken van het voorgerecht gelijk al de voorbereidingen voor het hoofdgerecht, en zo had ik eigenlijk alles onder controle zeg maar.

We gingen betrekkelijk vroeg aan tafel, want de heren wilden graag voetballen kijken. PSV-Heracles, DE wedstrijd zeg maar.Omdat ik tijdens het voorgerecht zo al van alles had voorbereid, kon ik de maaltijd makkelijk in mijn eentje maken.Alleen de aardappeltaartjes uit de over krijgen, daar had ik een beetje hulp bij nodig. Mijn oven staat nl nogal hoog moet je weten ( op de ijskast!).

Omdat de wedstrijd inmiddels al begonnen was, stelde ik voor dat ik de keuken in zou duiken om die op te ruimen, zodat de heren op hun gemakje de wedstrijd konden kijken.Dan konden we het nagerecht in de rust genieten. 

Zo gezegd zo gedaan. keuken glad getrokken, gelijk Truus aan het werk gezet, de hond ook nog even de hoek om geslingerd, en precies met de rust kon ik het nagerecht serveren.

Tijdens het uitlaten van de hond overpeinsde ik hoe ontzettend traditioneel we bezig waren geweest. Normaal zou ik er enorm de schurft over in hebben, als ik zowel (zonder hulp)had moeten koken, als de boel opruimen, omdat de heren zo nodig tv moeten kijken. Maar vandaag genoot ik er gewoon van. Ik had het diner zelf verzonnen, en het liep zo lekker allemaal in de keuken, en dan voelt het ineens toch allemaal anders. dan is het gewoon leuk om die ander het plezier van het kijken van de wedstrijd te gunnen.

En ach, ik had toch niet zoveel gemist.... Heracles heeft verloren....

Tip van de dag: Soms is traditioneel nog zo gek niet 

PS Overigens had Vriend het meer dan verdient om lekker voor de TV te gaan zitten. 's Morgens terwijl ik aan het werk was had hij de ramen gezeemd, stof gezogen ( gestofzuigd?!?!?) en gedweild. En dat maakt het een stuk makkelijker om 's avonds lekker traditioneel bezig te zijn  Laat het wel duidelijk zijn, dat ik een ontzettend lieve en geweldige vriend heb,die gelukkig alles behalve traditioneel ingesteld is  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten