zondag 22 januari 2012

Dragon Tattoo

Eindelijk is 'íe er dan. De Hollywoodiaanse versie van het eerste deel van de Millennium Trilogie Omgedoopt van Mannen die vrouwen haten (Män som hatar kvinnor) naar The Girl with the Dragon Tattoo. Tja, wat zal ik er van zeggen?

Niet al te veel, dit is nl de eerste film sinds mijn Pathékaart geschiedenis waar ik tijdens de film ben weggelopen. Duidelijk denk ik, ik vond hem niet goed. Ik heb vrij recent de Zweedse versie zitten kijken, en kon wel het verhaal herkennen. En omdat het nog zo vers was, leek het een herhaling, maar tegelijk mistte ik bepaalde details, en werden andere aspecten van het verhaal voor mijn idee iets uit hun verband getrokken, terwijl het verband wat juist zo mooi in het verhaal zit, daar kon ik weer niet zoveel van terug vinden.

Geen oordeel dus of de film goed of slecht is. Ik vond het niet veel, waarschijnlijk, omdat ik de andere versie heel erg goed vind, en dat is mijn uitgangspunt. Ik geloof dat ze het verhaal aardig in takt gelaten hebben, dus heb je de serie niet gezien, dan is het misschien best een leuke manier om kennis te maken met het verhaal.

Maar ik zou de Zweedse serie toch aanraden boven deze Hollywood-versie.

En dan wordt het denk ik nu tijd om de boeken maar eens te gaan lezen...

Tip van de dag: Trek je niets aan van een ander zijn oordeel 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten