maandag 9 januari 2012

Lekker lang blog.

Ik ben gemist. Dat werd me dit weekend wel duidelijk. Op mijn dochters verjaardag werd ik van diverse kanten vriendelijk, maar dringend verzocht, toch maar weer te gaan bloggen. Het was dat ze toch langs kwamen, anders waren ze wel gaan bellen,mailen of rooksignalen af gaan geven. Of er wat aan de hand was?

Tja, ik kan eigenlijk niks anders verzinnen, dan dat ik nogal , ehhh, gelukkig ben. Ik verlies mijn scherpe randje een beetje. Ok, een beetje, als er zoiets als afgelopen zaterdag gebeurt, dan is het er nog hoor, maar op het persoonlijke vlak kabbelt het allemaal rustigjes door, dus ehhh, ik heb eigenlijk niks te *zeuren*.Ik ben min of meer in een wakende vorm van winterslaap terecht gekomen. Blijft trouwens toch een soort dagdroom hoor, kennen jullie hem nog?

Maar goed, mijn verhalen worden gemist, dus ik zal mijn tuintje op facebook wat meer rust, en mijn blog weer wat meer aandacht schenken.Tuintje op facebook? ( kijk nu heel onschuldige en helemaal niet verslaafd de andere kant op.....) Ja, weer één van die geweldige uitvindingen van het internet. Steeds weer nieuwe opdrachten, waar je leuke nieuwe planten mee kunt verdienen. En Woogoo niet te vergeten. Waar het goed voor is? Nergens voor, het houdt de mensen van de straat, en je lijkt er ineens bergen vrienden bij te hebben. Niks vrienden hoor, ze willen alleen cadeautjes, die je dagelijks kunt schenken, maar goed, tis toch wel schattig hoor, kijk mijn tuintje er eens mooi bij staan:


Nou heeft dochters een site ontdekt, waar je bijna eindeloos geld ( voor de tuin dan) vandaan kunt halen, en ook je verzoeken tot Woogoo enz neer kunt zetten, dus voor mij is de lol er eigenlijk een beetje af. Niks meer bij elkaar sprokkelen, gewoon de hele tijd op linkjes drukken en incasseren. Hmmm, tijd om weer te gaan bloggen, duidelijk!

Wat heb ik de laatste tijd zoal uitgevreten dan? Nou ja, de kerst was geweldig. Het kerstdiner super gelukt, de kalkoen meer dan geslaagd, en de familiedag, met het sinterklaas, ehhh kerstspel was ook onwijs. Heerlijk hoe bepaalde cadeautjes zeer gewild bleken te zijn, en de dobbelsteen wel een erge voorkeur voor bepaalde mensen leek te hebben.Erg hilarisch, we hebben verschrikkelijk gelachen.

Verder zijn we uiteraard ook nog naar de bios gegaan. Misschien niet zoveel als we wel wilden, soms een beetje door het weer, soms door het heerlijke lekkerthuiszijnwakendewinterslaapgevoel tegengehouden, maar nog genoeg leuks gezien sinds de laatste waar ik over geblogd heb.

Zo hebben we Nova Zembla, Carnage, The Help, Mission Impossible en Trespass gezien. EN van die vijf films is vooral The help een Must-See



Van een lach naar een traan,en weer terug in no-time. Sowieso een onderwerp dat de moeite waard is. je kunt het je bijna niet voorstellen dat het er ook echt zo aan toe ging. Een pracht verhaal over moedige vrouwen.

Uiteraard ook gewerkt, en wat ben ik blij dat de *winter des doods* die aangekondigd was het af heeft laten weten. Twee keer met de feestdagen door de sneeuw ploeteren vind ik wel genoeg. Ik kan niet vaak genoeg uiten, hoe dankbaar ik ben voor deze ouderwetse kwakkelwinter! Ik weet het, misschien komt er nog genoeg, maar nu lijkt het zelfs wel lente, ik heb inderdaad al bloesems gezien...

En vandaag hadden we weer een *oeps* momentje. Gelukkig niet ikzelf deze keer... Zoals altijd rond een uur of vier was het druk ter hoogte van het treinstation, dus ik was erg blij toen een vrachtwagen afremde om mij door te laten rijden. Tot ik achter mij een afgrijselijk geluid hoorde... Remde hij voor mij af, of had hij dit toch een beetje zien aankomen....


Gelukkig kon hij op de één of andere manier toch de vrachtwagen nog een pietsie laten zakken, en kwam hij er (wel met flinke schade aan het prefab-beton) toch nog onderuit. Dát zullen de bazen niet leuk vinden.

Als laatste nog wat keuken nieuws. Zo regelmatig wordt er nog steeds het e.e.a. uitgeprobeerd. De ene keer met iets meer succes als de andere keer, en vandaag was zo'n -ene- keer.




Men neme een spitskool ( heel lief meegekregen van een klant....)



Duikelt een recept op van internet ( Ik had dus nog nooit spitskool gemaakt....)




Beetje van mezelf en beetje van internet ( damn, rotuien), en aan de slag.

Dan krijg je dit, en ik kan verklappen, het zag er niet alleen kleurig uit, het smaakte ook zalig!


Zo, iedereen is weer een beetje op de hoogte van het reilen en zeilen in huize Hetlevenisleuk, enne, ik ga mijn best doen weer een beetje regelmaat in het bloggen te brengen.

Tip van de dag:Trek gerust eens aan de bel......

2 opmerkingen:

  1. Fijn hoor, weer een zussenblogje lezen ;-) Ik zal er niet te diep op in gaan, maar over die spitskool wil ik nog ff wat zeggen..... Daar ben ik al weken en weken verslaafd aan!! Geweldige groente, blijft lang goed en je kunt er vanalles mee maken, allemaal even lekker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet of het niet heeft, maar om de reactie op je blog te zetten zit je nog in de winterslaap, of misschien iets anders?

    Maar goed ik doe weer een poging;-)

    Heerlijk toch dat het zo lekker door kabbelt en dat je gelukkig bent. Precies waar deze blog over gaat en niet over het *zeuren* wat je volgens mij weinig doe in je schrijfsels.

    Maar kan begrijpen dat sommige dingen erg verslavend zijn, dat het moeilijk wordt om alle vrijetijd te verdelen.

    The help ga ik zeker een keertje kijken, lijk me een mooie film.

    En spitskool is idd erg lekker en volgens mij heb je gewokt dus ook nog fijn om klaar te maken.

    Gr. Debby

    BeantwoordenVerwijderen