woensdag 11 januari 2012

Beetje raar

Wat ben ik toch een ontzettende bofkont. Is er iets speciaals gebeurt? Nee hoor, maar mijn werkweek zit er al weer op, en zoals ik hier toch wel vaker schrijf, ik voel me bevoorrecht dat dat voor mij al op woensdag is.

En als de dag dan ook nog zo:

begonnen is, dan is het toch al goed, dat het verder door de dag sijpelt van de regen.

Ik heb ondanks dat ik blij ben met de kwakkelwinter toch wat last van desoriĆ«ntatie in tijd hoor. Als je midden in de nacht, pikkiedonker, wakker wordt en je hoort een merel het hoogste lied zingen. Je om je heen kijkt, en de bloesem al in de boom ziet, dan heb ik er toch wat moeite mee, als ik op de kalender kijk, en daar pas 11 januari op zie staan.  Zo raar.

Januari is wel weer ouderwets lang. Ik heb al een aantal jaar dat januari voorbij vloog, terwijl dat dus van oudsher een maand leek, die niet om te krijgen was. Na een maand vol gezelligheid en drukte ( december, met al z'n feesten) was januari altijd kil en lang ( zeker wat het salaris betrof, want december slokte toch altijd meer op dan de andere maanden gemiddeld doen). Maar goed, daar had ik de laatste twee, drie jaar juist geen last van gehad. In tegendeel, januari was dus over eer ik er erg in had.

Maar dit jaar dus weer niet. Zou ook wel met het valse-lente-gevoel te maken kunnen hebben. Einde februari, ok, dan kan het wel eens voorkomen dat je vroege krokussen ziet, dat een vogel zich een beetje vergist, maar kom op zeg. Begin januari!!!

We doen het er maar mee. Eerlijk gezegd kan ik dit beter handelen dan *meters* sneeuw. Het is gewoon raar. En nou ja, laten we eerlijk zijn.... Dan moet ik het toch wel naar mijn zin hebben, want tenslotte ben ik ook een beetje (?!?!?) raar....


Tip van de dag: Raar is leuk

1 opmerking:

  1. Als je hier in de tuin komt kijken zie je de krokussen en sneeuwklokjes al bloeien en ook de margriet (zomerbloeier) heeft nog bloemen en knoppen.

    BeantwoordenVerwijderen