donderdag 16 mei 2013

Tijd

Over tijd is al heel wat gezegd en geschreven. Daar is heel wat tijd in gestoken kun je wel zegen. Maar verstrijken doet hij altijd. Alhoewel.....

Ik heb sinds ik mijn keuken helemaal opgeknapt heb geen geluk met de tijd. Tenminste, niet met de tijd in mijn keuken. Ik heb er zelfs al twee nieuwe klokken neer gehangen, die beiden na korte tijd geen tijd meer aan gaven. Ok, twee keer per etmaal hadden die klokken dan nog gelijk, maar hoe groot is de kans dat je net op dat tijdstip wilt weten hoe laat het is?

Lastig voor mij, daar ik al bijna dertig jaar horlogeloos door het leven ga. 

Uit de inboedel van mijn moeder kwam het antwoord dacht ik. Zij had in de keuken zo'n radiografisch aangestuurde klok. Kan toch niet meer mis gaan zou je denken? 

Ja, zou je denken idd, want hij hing er nog geen dag, en stopte ermee. Kan, kan, dacht ik nog, want ook radiografisch aangestuurd loopt op batterijen. Duzzzz, nieuwe batterijen gekocht, in de klok gestopt en...... Niks dus. Ja, hij maakte een ronde van ongeveer 24 uur, en stopte er op 4 uur mee.

Tja, dan zit er nog maar één ding op. Je legt je neer bij het feit dat je in de keuken geen tijd hebt. Of je niet naar de tijd hoeft te richten, tis maar hoe je het bekijkt.

De klok heb ik laten hangen. En zo af en toe keek ik er nog steeds op. Het is toch de klok van je moeder, toch? 

En nu komt het kippenvelmoment. Want zondagmorgen, op Moederdag, liep de klok ineens weer. Zomaar uit het niets gaf hij mij weer de tijd. Voor mij is het een teken.Tijd voor/van moeder is kostbaar....


3 opmerkingen:

  1. Volgens mij is het dezelfde klok. Ik zal het eens aan mijn zus vragen. Maar toeval bestaat niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij precies dezelfde klok zo te zien...zal t eens even aan mijn zus vragen. Want die heeft hem inmiddels in haar bezit. Enne...toeval bestaat niet!
    Grappig maar weer......

    BeantwoordenVerwijderen