maandag 13 mei 2013

Scandinavisch water.....

Nee, dit is geen reclame voor een nieuw bron/flessewater, maar over een fenomeen waar ik maar geen genoeg van kan krijgen. Scandinavië en water is natuurlijk een voor de hand liggende combinatie, maar het fenomeen waar ik het over heb is stil, spiegelend water.
Volgens mij heeft iedereen die naar Scandinavië op vakantie is geweest wel zo'n foto gemaakt. Een (berg)watertje dat de perfecte spiegeling geeft,zodat je als je de foto in handen hebt, je niet meer weet wat boven en onder is.


Overigens heeft Scandinavië veel fascinerend water,want alle beekjes,riviertjes,meertjes ( noem alle watertjes maar op) zijn plaatjes op zich....


En dan hebben we het nog niet eens over de kleur. Want gletsjer-water is er in vele bijzondere kleuren, zoals dit bijvoorbeeld.




Dat was het vloeibare water. Als het gaat vriezen, zie je dit soort kunst.




Nu noemde ik net al de gletsjer. En bevroren water is bevroren water zou je denken, maar omdat het ijs in een gletsjer zo op elkaar geperst wordt krijgt het deze bijzondere blauwe kleur.


Gek genoeg, als het afbreekt en in het smeltwater terecht komt (wat direct na de gletsjer ook 'normaal'helder is) lijkt het wel een stuk kristal, en heeft het soms net zulke kunstzinnige vormen als een stuk kristal.


Maar hoe kom ik nu toch zo met mijn gedachten bij dat Scandinavische water terecht? Omdat ik dit voorjaar veel getrakteerd ben op dit prachtige stilstaande, spiegelende water.


Gewoon bij mij in de 'achtertuin' . Is het dat het me nu ik weer honden heb zo opvalt, of hebben we dit jaar gewoon minder wind zo 's morgens  en 's avonds als ik met ze loop.

Hoe dan ook, ik geniet er met volle teugen van, en dat deel ik dan via Instagram (super 'app' voor iPad en/of Galaxyfoon) en Facebook. Instagram maakt de foto's soms net iets mooier, want deze komt mijn vaste lezer misschien wel bekend voor uit het beverblog.


Helaas komen niet al die foto's altijd in mijn blog terecht, simpelweg omdat ik niet genoeg tijd, of inspiratie heb om er een verhaal bij te maken. En sommige dan weer wel, omdat, zoals vandaag, de inspiratie er wel is.

Mocht je nu een Instagram account hebben, en niets van mijn mooie foto's willen missen, zoek me gerust op. Mijn nick is ( hoe kan het ook anders....) twwotw.

Tip van de dag: Zie de zon eens in het water schijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten