zaterdag 4 mei 2013

Geluk....

Wat is geluk, en waar kun je dat vinden? Ik denk dat het grootste geluk in je zelf ligt. Tevredenheid is een vorm van geluk. Je ergens bij kunnen neerleggen, omdat 'het' toch niet anders is. Genieten van de kleine, 'gewone' dingen die het leven te bieden heeft en het hier en nu. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, als je altijd wacht op groots en meeslepend, kan het zomaar gebeuren, dat het geluk je voorbij wandelt, zonder dat je het ziet.

Geluk hebben, dat is weer iets heel anders. Nou ben ik zelf ( letterlijk) een zondagskind, maar toevallig hoorde ik van de week iemand iets zeggen waar ik zelf ook heilig in geloof. De schipper van onze Biesboschboot zei:" Geluk moet je een beetje afdwingen." Geluk is niet iets wat zomaar bij je aanklopt, je moet het een handje helpen. Je moet het willen zien, en soms regelmatig een teleurstelling accepteren, voor het geluk zich weer aan dient. En dan is geluk weer tellen wat je hebt, en niet wat je mist.

Ik weet niet of het aan mijzelf ligt, maar ik ben niet alleen een zondagskind, ik voel mij ook en zondagskind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten