zaterdag 8 juni 2013

Action painting.

Zo af en toe moet je uit je comfort-zone stappen, en dingen doen, waarvan je denk : "Dat kan ik echt niet".



Gisteren kwam ik deze spreuk toevallig (?) tegen, en die heb ik gelijk maar op een foto geplakt. Ik weet niet, maar op de één  of andere manier blijft het bij mij dan net even beter hangen. Maar ja, fotograferen ligt way in mijn comfort-zone, dus daar nog niets nieuws.

Goed, wat heb ik dan precies gedaan dat zo uit mijn comfort-zone ligt? Vorigeweek zaterdag heb ik een workshop schilderen  Action Painting gedaan à la Jack Pollock gegeven door Rianne Stenhuis Marris gedaan. En dat is zo actief als het klinkt, dat kan ik vast verklappen.

"Iedereen kan het, echt waar"zei oudste zus om ons over te halen, en met elkaar op stap is sowieso gezellig, dus onder het mom van 'waarom niet' ( lekker positief :-P) ons ingeschreven.Verder in stripverhaalmodus....


Vies worden is een feit, dus wij hebben ons in overals gestoken, om lekker los te gaan. Omdat uiteraard ook je schoenen te lijden hebben, maar oude sokken aangedaan.


En dan maar aan de gang. Eerst met z'n vieren op vier doeken. Gewoon het materiaal leren kennen. Wat doet de verf als je hard gooit, of als je er met een stokje in roert, of met een plamuurmes er door heen gaat?

Na een tijdje zo bezig te zijn geweest moesten we alle vier één van de doeken kiezen, en dat ging wel heel gemakkelijk. Eigenlijk hadden we allemaal al een beetje voorkeur. En zo is uiteindelijk mijn eerste ( gezamenlijke) schilderij geworden.






Ik zat er helemaal in, en onder trouwens ook hoor, ik was de verf zou je kunnen zeggen, maar ik was niet de enige....

Daarna kregen we ieder nog twee doeken. Het is nl erg leuk om een tweeluik te maken. Het ene doek loopt dan in het andere over. Stukje uit elkaar hangen, en het geeft weer een heel ander effect.



En als iedereen klaar is, dan ziet zelfs het plastic er als een kunstwerk uit!



Alles bij elkaar hebben we genoten van de middag. En ik heb weer ervaren hoe heerlijk het ook al weer was om creatief bezig te zijn. Zoals ik al schreef, je bent je schilderij, niks anders meer aan je hoofd, gewoon alleen maar lekker bezig zijn met iets leuks maken/doen. En dat beviel me zo goed, dat ik verder wil. Wederom beeeeeetje aangemoedigd door mijn zus heb ik me ingeschreven voor een (online) class Happy paint. Samen met mijn zus gaan we iedere week aan de gang...

Oh ja, ik  had zondag ( en maandag trouwens ook nog) een spierpijn, dat mag wel een naam hebben. Wie zegt er dat schilderen niet fysiek is?

Tip van de dag: Hoe stap jij uit je comfort-zone?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten