donderdag 9 mei 2013

Naar de bollen

Zondag was het eindelijk weer eens zo ver. Een Tourtocht met de club. Het was heerlijk weer, en we zouden naar de bollen gaan, een onverslaanbare combinatie zou je denken.

En dat was het ook. Om negen uur (heerlijk luxe) verzamelen voor de flat. Daar reden we, met scooterbuur voorop, met tien man richting Avifauna, het volgende verzamelpunt.Leuk hoor, hernieuwde kennismaking met oude leden, en ook wat nieuwe leden die ik nog nooit gezien had. Uiteraard werden vooral Toto en Lucky door iedereen hartelijk begroet!

In Avifauna stond weer een clubje te wachten. Even koffie gedronken, en hup, weer verder richting begin Bollentocht.


Uitendelijk waren we met achttien (!) man/vrouw. Het paste niet eens op een 'normale' foto, dus maar een panorama.

We hebben eerst gezellig met elkaar een bakkie gedaan, en de mensen die daar behoefte aan hadden, hebben ook wat gegeten. Lucky had natuurlijk nieuwe vrienden gemaakt. Want als er iets te bietsen valt, zit ze altijd met haar neusje vooraan. En ze trof het uiteraard weer, er 'viel' nog wel wat naar beneden. Zelf heb ik gelijk de kans genomen wat mooie foto's te maken.

Ik ben nl gek op de 'harten'van tulpen. Ik kan daar werkelijk geen genoeg van krijgen.Iedere tulp heeft toch weer een ander patroon, andere kleuren. Ik kan me hier echt in verliezen. Uiteraard was er tijdens de tocht geen tijd om zo'n uitgebreide rapportage te maken, dus bij deze een filmpje, van de 'oogst' van een dagje Keukenhof.

Gelukkig waren er zat fotomomentjes, al is het soms best lastig om veilig met een groep van achttien scooters te stoppen. En het was natuurlijk geweldig weer, dus veel bollenkijkers, fietsers en wandelaars.

De bollenvelden. Zoiets oerhollands, en toch hadden meerdere van onze groep het nog nooit gezien, waren nog nooit naar de bollen geweest. Behalve misschien in mijn vroegste jeugd, wat ik mij dus echt niet kan herinneren, heb ik ze zelf ook pas in 2004 voor het eerst echt gezien. En in de afgelopen jaren had ik wel het voornemen om de bollentocht te gaan rijden, maar is het er nooit van gekomen. Want zo lang bloeien de bollen nou ook weer niet, of het was al weer voorbij eer ik ( toentertijd we, met iemand anders...) er aan toe kwam. 



Maar goed, zo niet dus dit jaar! Eindelijk naar de bollen. En wat was het geweldig, de kleuren, de geuren, en alle toeristen, die ondanks bordjes "Do not enter"toch tussen de bloeiende tulpen doken, om hun mooiste foto's te maken!




Wat zie je iedereen dan toch genieten!



Ok, nog één keer, de groepsfoto's. Ze staan er in de collage wel bij, maar toch ook leuk om nog even apart te laten zien.


Want het was een super leuke groep, en we hebben een ontzettend gezellige dag gehad.


Bijna aan het eind van de tour kwamen we nog langs "Onder de pannen", een Hans-en-Grietje-waardig huisje. Zoooo schattig, dat moest natuurlijk ook nog vastgelegd worden....

Toen de tour er op zat, moesten we natuurlijk ook nog naar huis, en dat hebben we weer onder leiding van scooterbuur gedaan.

Alles bij elkaar was het een heerlijke, maar toch ook een knap vermoeiende dag. Toen ik op de bank zat dacht ik dan ook: Ik ben naar de bollen geweest, maar nu ben ik naar de knoppen;-)

Tip van de dag: Geef al je zintuigen een mooie dag en ga naar de bollen ( niet te lang wachten, want dan zie je idd alleen nog maar bollen :-p)

2 opmerkingen:

  1. Hey Irene leuk verslag en foto's heb je weer gemaakt.

    groetjes ,

    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cheers Up for Irene


    groetjes van Jan

    BeantwoordenVerwijderen