zaterdag 12 mei 2012

Even lekker klussen...

Vandaag maar weer eens lekker ( ?!?!) aan het klussen geweest. Het is toch wat, van zelfbenoemde kluskneus tot behangen voor gevorderden.

Dochter heeft een riante ruimte gekregen om te bewonen, en die moet natuurlijk eerst flink opgeknapt worden. En daar hoort behangen bij. Mooi klusje voor moeders ( en Vriend!) om mee te helpen, want sinds vorig jaar draai ik nergens ( ahum) mijn handige handen meer voor om.

En behangen voor dochters is een behoorlijk gevorderde klus. Want of, A : lopen er allerlei buizen  en verlaagde plafonds voor de muren langs, of B: is het een motief-behang met handicap.

Maar goed, de eerste muurtjes zijn behangen, kijk maar even mee....






En ondertussen kon ik ook nog even met de verloren zoon kroelen. Hij heeft het daar gelukkig erg naar zijn zin, en heeft al veel vriendjes gemaakt. Gelukkig maar, anders had ik hem zo mee terug ge-ontvoerd!


Ik vind het trouwens geweldige kleuren, super-fris-groen, en paars! Het ene paars is het andere niet, maar gelukkig komt daar een wandje  tussen. En zo krijgt ze een prachtige slaap- en zitkamer bij haar vader. Dinsdag de laatste wandjes behangen en dan kan ze aan het laminaat beginnen!

Btw, vind je het behang mooi, en wil je het zelf ook kopen, dit is de streepjescode 


Op de terugweg kon ik het niet laten. Om te beginnen, al is het frisjes, is het natuurlijk heerlijk weer om een stukje te rijden. Dus zijn we over de dijk naar huis gereden. En bijna thuis, wilde ik het toch eindelijk proberen. Hoe rijdt mijn nieuwe scootje de Brienenoord op en af..... Dus een klein ommetje gemaakt. Noordkant op 60, zuidkant af dik de teller uit ( dus over de 80). Zuidkant op 50 ( is iets steiler, én wind tegen vandaag) noordkant af 70. Ik ben dik tevreden. Mijn nieuwe scootje loopt als een zonnetje, nog geen bijgeluiden niks, een lekker laag motorgeluid, en als ik 50 rijdt ( wat tegenwoordig zo'n beetje mijn kruissnelheid is) hoor ik 'm amper. Vlot genoeg om als het nodig is met het verkeer mee te komen, en verder zo soepel om het een waar genoegen te maken.

Tip van de dag: Sommige dingen moet je gewoon doen!

1 opmerking:

  1. Zo dat wordt mooi zeg!! En wat fijn dat je scooter er is en dattie zo lekker rijdt ;-) Geniet ervan! En ik hoop dat je 'dood paard met astma'kwaal niet al te ernstig is (want het klinkt wel een beetje eng ....)

    BeantwoordenVerwijderen