woensdag 18 december 2013

Kunst omdat het moet.

(Waarschuwing vooraf: Lees eerst de tekst, en besluit dan pas of je op de link wilt klikken....)

Jeetje, nu zit ik ineens weer achter mijn computer, terwijl ik toch echt wilde strijken. Echt waar!, Maar ja, a girl has to have her priorities....

Zo af en toe komen er dingen op facebook langs, die ik niet voorbij kan gaan. Zo ookdeze, de : Kunst omdat het moet.

Het gaat als volgt. Iemand plaatst een bericht met een schilderij, of ander kunstwerk op facebook met de volgende tekst erbij:

Kunst omdat het moet.
Like deze post en je krijgt van mij een kunstenaar toegewezen. Zoek een afbeelding van een werk van de toegewezen kunstenaar dat je aanspreekt en plaats dit op je Facebook, met deze alinea als aanvang.

En dan is de beer dus los.... Want dan kan ik het natuurlijk niet laten om te liken... En zo kreeg ik dus van mijn zus een kunstenaar 'toegewezen'. Dat was Sally Mann. Uiteraard moest ik haar googlen, want ik had geen flauw idee wie het was. Ze blijkt een fotokunstenaar te zijn, en in de eerste instantie zijn haar beelden, ehhhh, op zijn minst gezegd enigszins verontrustend. 

Tijd om dieper te graven. Ze werkt uitsluitend in zwart wit, en met aparte belichting, en zet nou niet direct het meest voor de hand liggende op de foto. Zo heeft ze een serie bodyfarm ( niet voor de weekhartigen ) Een bodyfarm is een onderzoeksinstellingen, waar ze menselijke ontbinding bestuderen, Maar dan ook echt. 

Zoals ik al zei, niet de happy picture waar je op zondagmorgen tijdens het ontbijt tegen aan wilt kijken.....

Voor facebook heb ik een iets minder verontrustend beeld gekozen, maar besloten er over te bloggen, zodat mensen, die net als ik nieuwsgierig zijn zelf kunnen gaan spitten... Hier ook een van haar makkelijker verteerbare plaatjes.


En dat vind ik nou zo heerlijk aan facebook. Je wereld vergroot er echt door!

Tip van de dag: Like deze post als hem voorbij ziet komen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten