maandag 17 september 2012

Verandering

Toen mijn vakantie begon, was het hoogzomer. Zo hoog, dat ik het vieren van mijn verjaardag moest verplaatsen van in het bos, naar een plek waar toch ook enige schaduw was, omdat anders niet alleen het vlees op de barbecue gebraden zou worden.

En nu is het ineens herfst. De kruidige zomergeuren hebben plaatsgemaakt voor hele andere, maar net zo kruidige herfstgeuren. En hoe komt het toch, dat de zomerzon alles zo anders kleurt dan de herfstzon? Omdat de blaadjes glimmen van de regen, die in mijn vakantie weer amper gevallen is?

Nu hoor ik je vragen: " Heb je dan zo lang vakantie gehad?" Nou, ik heb inderdaad lang vakantie gehad, wel vier hele weken, en dan kom je zomaar van de zomer in de herfst terecht.

Dan is het ineens echt helemaal donker als de wekker afloopt. En kleuren de blaadjes voorzichtig rood. Of oranje, of geel, net welke kleur ze zo krijgen voor ze van de bomen gaan vallen.


Je zou denken dat het na vier weken niet meevalt om weer te gaan werken, maar het was heerlijk vandaag. Helemaal uitgerust, en weer fris en fruitig ging ik de wijk in. Niks meer over van de stress van voor de vakantie. Geen overuren die op je schouders drukken, en bovenal, weten dat al je vaste vertrouwde collega's ook in de wijk lopen. Niet bang hoeven te zijn voor onverwachte telefoontjes met lastige problemen, of klachten over uitzend- of invalkrachten.

Klanten ook weer happy, de vakanties zijn achter de rug. Op naar de kerst....

Tip van de dag: Doe werk wat je leuk vindt, dan is weer beginnen na de vakantie ( bijna ) net zo leuk, als op vakantie gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten