vrijdag 28 september 2012

Happy thoughts

Vanmorgen tijdens mijn morningpages tot een goed besef gekomen. Bewust(er) leven heeft zo zijn voordelen! Kon vanmorgen in de tweede instantie ( thuis lukte het nog wel prima) geen happy thoughts opbrengen. Heel vaak is mijn ritje naar het werk een hoogstandje van gezellige gedachten en inspirerende inzichten. Zo niet vanmorgen dus. Tja, en dan zul je zien, dan pikt er ook nog een automobilist voorrang, en toen liet ik me verleiden tot het showen van iets wat ik eigenlijk helemaal niet wil. Geen nood, was niet onzedelijk hoor, vervang de z door een r, dan kom je dichter in de buurt ;-)

"Pfff ", dacht ik, "zit je al niet lekker in je vel, neemt ook het universum/het lot ook nog een loopje met je."

En pats, daar wassie dan toch. Het inspirerende inzicht. Zeker op dagen als deze moet je je niet gek laten maken door "het universum" ( of hoe jij dat dan ook wil noemen) Sterker nog, ik denk dat juist op dagen als deze het universum een loopje met je neemt, omdat je jezelf weer eens veeeeels te serieus neemt.

Alsof het universum niks beters te doen heeft, dan juist jou dwars zitten, tsssss, wie denk je wel dat je bent.

Karma, ja, daar geloof ik dan eigenlijk meer in. Vind ik trouwens ook veel leuker om in te geloven. Enne, wat is er nou mooier, dan die stralende glimlach, als je iemand de ruimte geeft om de zebra over te steken, of die automobilist even voor laat gaan, ondanks dat je zelf eigenlijk voorrang had, maar hij was al zo ver, remmen zou alleen maar vervelend zijn.

Laat dat gas nou gewoon even los, en neem de tijd om een ander eens lekker voor te laten gaan. Zoals ik al zei, niet alles draait altijd en alleen maar om jou!

Uiteraard heeft mijn nieuwe boek alles te maken met deze 2.0 versie van mezelf. Meer uit jezelf halen, door jezelf minder belangrijk te vinden. Zou een mooie slogan kunnen zijn!

Verder had ik vanmorgen een dusdanige rustige route ( op mijn werk bedoel ik dan uiteraard) dat ik mezelf heb kunnen trakteren op nog een stukje lezen in GML, en daar weer de nodige goeie gedachten over te hebben.

Zo zie je maar. Een dag niet zo zonnig begonnen, kun je altijd ombuigen, als je het de kans maar geeft!

Tip van de dag: Haal meer uit jezelf , door jezelf minder belangrijk te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten