woensdag 26 september 2012

Groots en meeslepend

Regelmatig heb ik in mijn blog gezegd dat leuk niet groots en meeslepend hoeft te zijn. Gelukkig heb ik in mijn blogregels al vermeld dat ik dan wel een sterke mening heb, maar ook dat die soms zo wisselvallig als het Nederlandse weer is. Want ik wil nu mijn leven wel groots en meeslepend maken. Gelukkig heb ik er wat hulp bij, in de vorm van een boek.

                              

Ik ben helemaal enthousiast, en heb steeds als ik het lees een grote grijns op mijn gezicht. Wat een zalig, herkenbaar, inspirerend, glimlach opwekkend boek. Al weken, zo niet maanden loop ik mezelf gek te maken. Ik wil zoooo graag weer wat creatiefs doen, maar in plaats van daar dan mee aan de slag te gaan verzon ik smoesjes, uitvluchten en excuses. Te moe is wel de meest voorkomende.

Mijn gebrek aan energie is wel de ultieme smoes voor mezelf om overal voor weg te lopen, terwijl GEBREK AAN DISCIPLINE uiteraard de echte onderliggende reden is. Als perfect slachtoffer weet ik er soms zelfs anderen er nog de " schuld" van te geven.

Maar dat is nu afgelopen. Uiteindelijk is er maar  1 verantwoordelijk voor wat jou overkomt, en dat ben je zelf. Je bent zelf de auteur van je eigen boek, en meer van dat soort mooie uitspraken. Als ik goed in mijn vel zit, en lief voor mezelf ben, vind ik dat prachtige uitspraken. Als ik weer eens voor mezelf aan het weglopen ben, dan vind ik het bijdehante quotes.

Maar met dit boek, wat zo leuk geschreven is, en waar ik zo ontzettend veel in herken, hoop wil ik weer uit die put van GAZ ( Gebrek Aan Zelfdiscipline) klimmen, en toch groots en meeslepend leven.

                      

Tip van de dag: Zelfs sleur kun je groots en meeslepend maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten