woensdag 19 juni 2013

Niet denken, maar doen.

Ken je dat? 1001 dingen willen doen, en nergens toe komen? Ik wil meer foto's maken, ik wil vaker bloggen, ik wil meer crea met kleur bezig zijn, die mooie quote in een passend plaatje zetten, maar iedere keer als ik de deur binnen stap voel ik op de één of andere manier al mijn energie uit mijn lijf sijpelen.
Daar is maar één oplossing voor. Gewoon doen. Eigenlijk Doen met en hoofdletter. Tijd krijg je niet, die moet je maken, en als je dat niet doet, dan sijpelt de tijd inderdaad (ongebruikt) weg.
Zo zag ik ook dat mijn blog over mijn eerste schilderles in concept is blijven staan, en heb ik weer niks geschreven over de jaarmeeting van de scooterclub. Terwijl het toch zo leuk was, en ik ook leuke foto's gemaakt heb.
En daar gaat het inderdaad ook een beetje mis. De foto's van mijn telefoon op mijn computer krijgen, daar heb ik nogal eens ruzie mee, en dan blijft het helaas vaak bij goede bedoelingen en, zoals ik al schreef, gebrek aan energie.
Maar goed, ik ben dus een schilder cursus begonnen, samen met mijn zus, die het al heel goed kan, en die mij dus ook goed kan helpen en motiveren. Mijn art-yournals zijn al binnen gekomen, en al heb ik al ideetjes, ze zijn nog angstvallig leeg. Ook dat is 'eng', leeg wit is nog perfect, en als ik het ga vullen.....
En dat is nu juist waar ik aan moet gaan werken. Het hoeft helemaal niet perfect, het hoeft alleen maar leuk te zijn, en dat is 'kliederen met kleurtjes' sowieso!
Vandaag sluit ik af met en goed voornemen. Ik ga geen 'to do-list' maken, maar een 'to want-list' en langzaam maar zeker ga ik dan niet denken, maar Doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten