vrijdag 26 april 2013

Lopen in de regen.

Omdat ik het allemaal weer eens even niet zag zitten, deze week maar weer eens een bezoekje aan een wijze vrouw gebracht. In dit geval was het de bedrijfsmaatschappelijk werkster. Ik kan me zo indenken dat in vroeger tijden ( 100/200 jaar geleden) dit een oudere wijze vrouw, getekend en gepokt door het leven was. Zo één van "been there,done that", die je met zachte wijze woorden weer kon wijzen op de mooie dingen in het leven, als je je in je werk/kinderen/zorgen-voor-ouders-stress weer eens voorbij gelopen was.

Daar was ik dus, en ik heb heerlijk uit kunnen huilen, én wijze woorden meegekregen. Niet alleen wijze woorden, maar ook wat "regels"om mijn genezing te bevorderen. Eén daarvan is: Iedere ochtend een half uur wandelen. Niet zo moeilijk als je honden hebt, al verzand het ochtendwandelingetje, zeker als ik moet werken vaak in een 5 minuten -even-snel-je business-doen.

Zo niet de laatste tijd natuurlijk. Dat is dan weer één van de voordelen van tijdelijk thuis zitten. Nou had ik woensdag een heerlijke ontmoeting tijdens mijn ochtend wandeling. Vlak bij mij op een tak streek een nachtegaal neer. En hij bleef nog zitten ook, ondanks dat ik ook bleef staan. En ja hoor, na een flink trillen met zijn vleugeltjes zette hij een concert in. Ge-wel-dig! Ik kan niet anders zeggen.

Overigens wist ik woensdagochtend nog niet zeker of het wel een nachtegaal was, dus dat heb ik uiteraard thuis gelijk in (op?) mijn vogel-app nagekeken. En ja hoor, het was echt een nachtegaal. nou stond er in de tekst, dat nachtegalen zich eigenlijk zelden lieten zien, dus ik voelde me dubbel bevoorrecht. En ik weet niet of het met de lente te maken heeft, maar de laatste tijd heb ik er erg veel plezier in om allerlei vogeltjes te fotograferen.

Dus, vanmorgen, gewapend met de camera met telelens weer aan de ochtend wandeling.Tevergeefs , want het begon al snel te regenen. Wat mij een zeer ongelukkige hond op leverde, want Lucky houdt echt niet van regen. Maar dan ook ECHT niet! Ze wilde gelijk omkeren, en was tamelijk overstuur dat ik niet met haar mee liep. Twee keer heeft ze nog geprobeerd de wandeling te bekorten, maar ja, regels zijn regels, en een half uur is een half uur :-P. Ach, zo hard regende het niet, en het was gewoon heerlijk om de regen weer op de blaadjes te horen neerkomen, en eerlijk gezegd, je zag al het groen gewoon groeien!

Soms is wandelen in de regen gewoon heel lekker!

Tip van de dag: Ga er eens lekker op uit als het regent!

PS Misschien binnenkort....Een foto van de nachtegaal.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten