vrijdag 31 augustus 2012

Stoer

Wat vond ik dat altijd stoer. Als mensen hun hele hebben en houden op een fiets of brommer sjorden om te gaan kamperen. Nou vind ik kamperen sowieso errug stoer. In een tentje, slapen op een luchtbed. Op je blote voetjes met je wc-rol midden in de nacht naar toilet. Nee, niks voor mij riep ik altijd.

En ik wilde altijd zo graag stoer en avontuurlijk zijn. Maar ik kreeg vaak al de kriebels als er geen huisje of hotelkamer (in iedergeval iets met een echt bed! ) gereserveerd was. En zelfs daar was ik niet stoer in. Dat liet ik het liefste door een ander doen, want zelf bellen vond ik ook al eng.

Een van die angsten heb ik al meer dan tien jaar geleden laten vallen, door op de bonnefooi door Tsjechië op vakantie te gaan. Nog met man en auto, en zeker niet met de tent, want dat echte bed hè....... Dat was toch wel een noodzaak voor een geslaagde vakantie!

Wie mij echter op Facebook heeft, die weet wat ik de afgelopen week heb gedaan. Tentje, stoeltjes, net genoeg verschoning om er netjes bij te blijven lopen op de scooters gebonden, en gaan. Ok, we waren het luchtbed vergeten, maar verder hadden we van alles bij ons om toch heel comfortabel te kamperen.

En weet je nou wat het allerstoerste is? Met een hondje heen gaan, en met twee terug komen!

Tip van de dag: Blijf je grenzen verleggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten