maandag 20 augustus 2012

De juiste woorden

De ene keer rammel ik ze zo uit mijn toetsenbord, en de andere keer kost het verschrikkelijk veel moeite. En dit is één van de andere keren. Ik loop er al een poosje over te piekeren. Hoe breng je iets leuks tot een passend einde.

Bloggen doe je voornamelijk voor jezelf heb ik altijd gezegd. En als anderen het leuk vinden wat je doet is dat alleen maar extra leuk. Ik heb met heel plezier de afgelopen vier jaar geblogd. Ik had mijn blog nodig, het hielp mij door vele moeilijke momenten heen. Liet mij het leuke en positieve van het leven blijven zien, juist omdat ik erover *moest* schrijven.

In tijden dat je niemand speciaal heb, die naar al je verhalen luistert is een blog echt een uitkomst. Al mijn enthousiaste verhalen kon ik zonder mankeren kwijt, zo uitgebreid, of beknopt als ik maar wilde. En daarbij heb ik ook nog best nog een leuk aantal lezers weten te bereiken.

Net zoals een glimlach, wilde ik dat *leuk* besmettelijk was. En dat wil ik natuurlijk nog steeds, maar dagelijks bloggen lukt me gewoon niet meer. Eén van de redenen dat dat niet meer lukt is zonder meer leuk. Ik heb die speciale persoon weer in mijn leven, als ik nu thuis kom, kan ik mijn verhalen direct al kwijt.En daarom schoot het bloggen er steeds vaker bij in.Dagelijks bloggen is best een opgave, ook al is het nog zo leuk. In een stukje schrijven gaat echt wel wat tijd zitten, en als je er dan ook nog foto's bij zet, dan zeker.

En hoe lullig het ook klinkt, die tijd heb ik gewoon niet meer. Althans, die tijd wordt opgevuld met andere leuke dingen, die ik nu, op dit moment gewoon simpelweg belangrijker vindt.

Dat is het leven. Afwegen wat de meeste waarde heeft, en dat doen. Dat is eigenlijk in essentie wat Het Leven Leuk maakt.

Dus dit is een afscheid. Voor nu in iedergeval. Ik zeg niet dat ik nooit meer terug kom op mijn blog. Ik weet zelfs dat er in de toekomst een tijd aan zit te komen, dat ik mijn blog waarschijnlijk weer hard nodig heb. Puur en alleen om te blijven beseffen dat het leven echt leuk en de moeite waard is. Want dat is niet altijd zo duidelijk als het nu wel is.

Ik zou zeggen: Tot dan dan.....

Tip van de dag: Maak tijd vrij voor dat wat waardevol is in je leven.
 

1 opmerking:

  1. Bloggen is leuk.
    Bloggen is ontspanning.
    Bloggen is van je afschrijven.

    Maar bloggen moet nooit als een verplichting gaan voelen en zeker nooit een verplichting gaan worden.

    Ik zal je bijzondere verhaaltjes en mooie foto's missen, maar dat kan nooit opwegen tegen het geluk wat jij gevonden hebt.

    Veel succes en hoop zo af en toe toch nog een blogje van je te vinden.

    devotion X

    BeantwoordenVerwijderen