vrijdag 24 augustus 2012

Het leven

Dat wat er gebeurt, terwijl je andere plannen had. John Lenon heeft het al gezegd, en Acda en de Munnik hebben er ook al over gezongen. En heel soms overkomt het je inderdaad.

De regen tikt zachtjes op het tentdoek, en ik lig er van te genieten, terwijl ik de dag nog even aan me voorbij laat gaan. Wat heeft het leven soms toch aparte zijpaadjes. Vandaag wilden we eigenlijk bij onze Belgische vrienden langs, en in plaats daarvan hebben we een nieuwe Belgische vriendin erbij.

We zeggen het allemaal wel eens :" Nu ben ik het zat, jullie bekijken het allemaal maar. Ik ga de deur uit en kom gewoon niet meer terug."

Dan lopen of rijden we een rondje, en gaan toch maar terug naar huis. Zo niet deze dame. Zo ver gedreven door de omstandigheden en de mensen om zich heen heeft ze maandag een slaapzak uit de kast gegrist, haar fiets gepakt, en is ze haar neus achterna gegaan. Na herhaaldelijk waarschuwen, bleef men over haar heen lopen, en plotsklaps was het op. Ze had nog over een ander alternatief gedacht, maar een poosje met haarzelf, even terug naar de basic, slapen waar je net uitkomt, is waar ze uiteindelijk voor gekozen heeft. De gsm is leeg, maar dat deert haar niet, voor nu wil ze toch niet gevonden worden.

In iedergeval niet door de mensen die haar toch alleen maar zien als ze wat voor hen kan betekenen.

Gelukkig is ze op onze uitnodiging ingegaan, en ligt ze nu warm en droog in onze tent. Deze nacht hoef ze niet bang te zijn voor geluiden van buiten. Vandaag heeft ze weer een lekkere warme bak koffie op, en een goede maaltijd genoten. Morgen een lekkere warme douche, en dan ziet de wereld er hoop ik toch weer een beetje vriendelijker en vertrouwder uit....

Tip van de dag: Soms moet je niet denken, maar gewoon doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten